IAKO se tek od danas naplaćuje, vožnja novom autocestom u Crnoj Gori je mnoge vozače već sada skupo stajala.
Nakon samo nekoliko dana novootvorena autocesta pokazala se kobnom za brojne automobile. Četiri automobila su se zapalila, a njih preko 40 je zakuhalo. Stoga ne čudi da su je mnogi prozvali ukletom.
Međutim, razumski gledano sve je očekivano. Za početak valja reći kako je 41.5 km duga dionica ujedno i prva autocesta u Crnoj Gori pa je već prvog dana zavladao neviđeni interes. Mnogi su odlučili isprobati blagodati autoceste i voziti 100 km/h ravnom višetračnom cestom. Kako prenose pojedini mediji, samo prvog dana na cestu se uključilo čak 18.000 vozila.
Sada ako velikom broju vozila pridodamo pozamašnu prosječnu starost voznog parka od 15 godina, stvari polako sjedaju na svoje. Međutim, sve postaje jasno kada kažemo da četrdesetak kilometara autoceste savladava uspon od praktički razine mora (60 m) na nadmorsku visinu od 1100 m, dakle u pitanju je čak tisuću metara visinske razlike i konfiguracija konstantnog uspona.
Vozite li u starom vozilu uzbrdo 40 km bez prekida, jasno je kako se radi o velikom opterećenju i izazovu za rashladni sustav motora, posebno kad se živa na termometru penje i do 40 stupnjeva Celzijevih. Utrpa li se u takav auto cijela obitelj i prtljaga, te da oduška na gasu, gore ne može.
Novu dionicu autoceste mnogi uspoređuju s usponom uz Meterize koji je prije bio mjerodavan za provjeru automobila, a o čemu govori i Predrag Tomović u objavi na Facebook grupi "Oči Podgorice" :
Do prije 25 godina postojalo je nepisano pravilo: ako auto može izvući normalno uz Meterize (veliki uspon iznad Podgorice) auto (zastava, jugo, lada, pezejac...) se nije doživljavalo kao "kanta".
Autocesta predstavlja nove Meterize, jer u dva dana dvadesetak vozila nije moglo proći ovaj "Cooperov test za automobile", odnosno dosta njih je prokuhalo, a jedno se i zapalilo.
Od Zlatice pa do Mateševa imamo 40 kilometara, od čega je gotovo cijelom dužinom priličan uspon, jer autoput savladava preko 1.000 metara nadmorske visine.
Osim službenih uputa za vožnju autoputom, dodali bi neformalne: Ako je vozilo malo starije, kontrolirati razinu vode u sustavu za hlađenje, ne pretovariti auto, i ne forsirati vožnju, dozvoljena brzina od 100 km/h nije obaveza! Sretan put svim sudionicima u prometu…
P.S. Inače, danas je na autocesti prisutan veliki broj pripadnika prometne policije, koji kontroliraju brzinu, a primijetili smo i da asistiraju vozačima čija su se vozila pokvarila."
Recimo i kako se prema riječima odgovornih državnih službenika trenutno radi na planu za realizaciju nastavka naredne dionice u duljini od oko 23 kilometra. Ukupna duljina autoceste jednom kad bude dovršena bit će 160 km.