PROJEKT izgradnje nove tvornice vrijedan je oko milijardu eura, a otvorit će barem 1000 novih radnih mjesta.
Dobre vijesti za regiju. Istina, BMW ne gradi tvornicu u našem dvorištu, ali zato gradi u susjedovom. Uostalom, nakon dosadašnjih iskustava, nitko nije ni očekivao ikakva značajna ulaganja autokompanija u Hrvatsku. Konkretno, ovdje se radi o Mađarskoj koja očito jako dobro zna kako privući najjače autoproizvođače.
BMW će tako zbog daljnje ekspanzije uložiti oko milijardu eura u izgradnju nove tvornice u predgrađu Debrecena. Tvornica će zapošljavati najmanje 1000 radnika, a imat će godišnji kapacitet proizvodnje od 150.000 automobila.
BMW se ovom investicijom vraća na Stari Kontinent, gdje i plasira oko 45 % svoje cjelokupne proizvodnje. Podsjetimo, posljednjih godina je uložio milijarde u SAD-u, ali i Kini te Meksiku. Sad je na redu Europa čije tržišta automobila ove godine bilježi rast, i to od zamjetnih 1,2 % na polugodišnjoj razini. Prve procjene govore kako prošlogodišnja prodaja od 1,1 milijun vozila nije nimalo upitna.
Pri tome BMW ne zapostavlja ni postojeće pogone, kao ni trendove elektrifikacije. Tako će njemačke pogone pripremiti za proizvodnju elektrificiranih modela, a to u prijevodu znači investiciju od još barem milijardu eura.
"U budućnosti će svaka BMW-ova tvornica u Europi biti opremljena za proizvodnju elektrificiranih, kao i konvencionalnih vozila. Nova tvornica u Mađarskoj će također imati takvu mogućnost proizvodnje konvencionalnih i elektrificiranih BMW-ovih modela, i to na jednoj traci“, objašnjava član Uprave BMW-a Oliver Zipse i nastavlja: "Kad se pokrene proizvodnja, tvornica će postaviti nove standarde u fleksibilnosti, digitalizaciji i produktivnosti."
A kad je Mađarska u pitanju, stvari su tek dijelom jasne. BMW ne otkriva što će biti u asortimanu, ali zato jasno daje do znanja kako je Debrecen izabran zbog postojeće infrastrukture, ali i zbog činjenice da se nalazi blizu mreže dobavljača. Dodatno, BMW naglašava da se radi o lokaciji na kojoj je lako pronaći kvalificirane radnike na tržištu rada.
U Mađarskoj su već prisutni Audi, Mercedes i Suzuki te zajedno čine više od trećine mađarskog izvoza. Nema sumnje da će nakon dolaska BMW-a značaj autoindustrije u toj zemlji biti osjetno veći.
Ako želite surađivati s tvornicom u Debrecenu ili, pak, samo želite ondje raditi, sve informacije možete naći na službenim stranicama.