Foto: Volvo
Volvo 850 je najavio drastične tehničke promjene, a C70 estetske novosti u ponudi švedskog proizvođača.
U Volvu su ranih 1990-tih došli na ideju da bi mogli tržištu ponuditi klasni coupe, prvi nakon legendarnog 1800. Da, u tim godinama posta bilo je sportskih coupea, no to su ipak bili hardcore predstavnici namijenjeni posebnom soju ljudi. Pogledate li samo jednu fotografiju serije 2 ili 7 u coupe izdanju sve će vam biti jasno.
Ovaj puta u Volvu su poželjeli osmisliti coupe dinamičnih linija, koji neće plašiti djecu, već će se za njim okretati jer je to Volvo koji prvenstveno žele i dive mu se. Odgovor na pitanje da li ga uistinu trebaju kod coupea se zna i jednostavno se ne postavlja.
Kako god, i dok su u Volvu razmišljali što i kako dalje vrijeme je curilo i projekt se našao u cajtnotu. Ideja s početka 1990-tih o dva modela, coupeu i kabrioletu na tehnološkoj osnovi modela 850 obrise je počela poprimati tek nakon što su se Britanci obratili britanskom specijalistu, trkaču TWR-u (Tom Walkinshaw Racing), s kojim su surađivali na BTCC-u.
1994. je godina, a projekt vodi Hakan Abrahamson, vjerojatno jedina visokopozicionirana osoba u Volvu mlađa od 40. Operativni tim radno provodi godišnji odmor i na jugu Francuske unajmljuju sve što je dostupno iz domene coupea i kabrioleta. Ili bar liči na nešto.
Cjelokupnu razradu odradio je TWR, dok je Volvo tek definirao polazne točke i parametre konačnog vozila. Već su prve skice pokazale da će to biti nešto posebno i nikad viđeno – Volvo koji nije uglast poput cigle. I doista, C70 je u gabaritima 850-ice zadržao tek prepoznatljiv prednji kraj. Sve ostalo bilo je potpuno novo i prokleto dobro. Ian Callum odradio je odličan posao, a Peter Horbury, šef dizajna, sjajio je od zadovoljstva: "Izbacili smo kutiju, ali igračku smo zadržali“.
30 mjeseci nakon starta C70 je predstavljen publici u Parizu. Bila je to prva premijera koja se mogla pratiti online. Siguran i prostran, C70 je nudio zaista puno. Osim brojnih mogućnosti individualizacije kroz 17 vanjskih boja i 40 verzija interijera automobil je bio poseban i po najboljem audio sustavu ugrađenom u jedan automobil (Dynaudio, 4x100W). A tek paleta motora, ispod 2.0 i 180 KS nije išla, a na vrhu je bio svemogući turbo petcilindraš sa 240 KS posuđen od 850R.
Iz nove stare tvornice u Uddevalli kapaciteta 20.000 automobila godišnje izašao je joint venture Autonova, ali i ukupno 76.809 primjeraka, 27.014 coupea i 49.795 kabrioleta. Devet godina nakon lansiranja, zadnjeg dana rujna 2005. godine na istom mjestu je lansiran novi C70 sa pomičnim čvrstim krovom.