Cijene rabljenih auta otišle u nebo: VW Polo skuplji 38 posto, dizelaši sve traženiji

Foto: Volkswagen

TRENUTNA situacija na tržištu rezultirala je porastom cijena novih, ali i rabljenih vozila.

Europska unija želi do 2035. godine ukinuti prodaju automobila pogonjenih fosilnim gorivima, a u skladu s time se ponaša i autoindustrija. Bilježimo konstantno smanjivanje ponude konvencionalno pogonjenih modela, dok potražnja i dalje za njima raste. S druge strane rast ponude električnih vozila ne prati isti ritam rasta interesa kupaca, posebno ne dok ne postanu cjenovno pristupačniji. 

Sve to dovelo je do rasta potražnje za klasično pogonjenim vozilima, posebno na tržištu rabljenih vozila. Proporcionalno tome porasle su i cijene, i to za čak 25% u odnosu na prošlu godinu kad je u pitanju njemačko tržište, piše Focus.de.

Konkretni podaci za njemačko tržište kažu kako je u ožujku prošle godine prosječna cijena rabljenog automobila na tržištu bila 21.793 eura. Godinu kasnije ta je cijena 26.817 eura uz naglasak kako je ove godine zabilježen i mjesečni porast cijene od čak 3.2%. Pritom su istraživanjem obuhvaćeni samo automobili stari do 20 godina s maksimalno 200.000 km. 

Kako izvještava Mobile.de, najveća njemačka platforma za prodaju automobila, cijene automobila su u godinu dana porasle 23.1%, dok se broj ponuđenih automobila smanjio čak 24.3%, odnosno čak ih je 1.2 milijuna manje oglašenih. 
Njemačka platforma je razradila izvještaj po segmentima, a pritom izdvaja nekoliko modela kao ekstreme.

VW Polo je tu doista poseban primjer. U ozračju gdje se takvi mali modeli ukidaju, a cijene ponuđenih na tržištu novih automobila drastično rastu, situacija je preslikana i na tržište rabljenih. Tako je cijena Pola s benzinskim motorom na tržištu rabljenih u samo godinu dana skočila nevjerojatnih 38%. Prevedeno, prosječna cijena na tržištu je skočila sa 10.105 na čak 13.941 euro. Pritom je ponuda skromnija, a na platformi Mobile.de ima ih oko 20.000. 

Još jedan Volkswagen je izdvojen kao posebnost. To je Golf, i još k tome TDI. Ponuda je smanjena za čak 16%, a model je sve traženiji. Stoga je cijena Golfa TDI porasla 31% na čak 20.018 eura što je cijena koliko stoji novi Golf s benzinskim motorom. 

I treći model koji izdvajaju autori studije je Volkswagen. To je Touran, pa i veći Sharan. Monovolumeni se više gotovo i ne proizvode, a ponuda rabljenih se u godinu dana smanjila čak 31%. Cijena im je na tržištu rabljenih skočila i do 25%. 

Spomenimo i G klasu čije ime Nijemci već zovu Gold klasom. Naime, trenutno ih se nudi oko 1800 na platformi, a cijena im je u godinu dana skočila čak 38% i sada prosječno iznosi 166.689 eura. Usprkos rastu cijena goriva, G klasa se pokazala kao odlična investicija. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.