OPET se družimo s popularnim francuskim crossoverom, a nakon C3 još jednom naglasak stavljamo na benzinsku opciju, i to s dobrim razlogom.
C3 Aircross potpuno očekivano spada u red najprodavanijih modela Citroena, kako u Europi tako i u Hrvatskoj. Tehnološki blizanac Peugeota 2008 i Opela Crossland plijeni pažnju izgledom sa sada prepoznatljivim Citroenovim potpisom. Istovremeno nudi sasvim uzorne performanse, dovoljno jamstva (5 godina) i dobru tehnološku potporu.
Ako će već dizajn vanjštine izazvati podijeljena mišljenja i nekom malo teže sjesti na interijer će se malotko požaliti. Kabina je vrlo prostrana, sjedala osvajaju udobnošću, a šarm francuske škole dizajna nudi i dosta praktična rješenja. Izuzetak je smještaj kontrola ventilacije u sučelje infotainmenta što je lošije od onog klasičnog. Također, kontrast ekrana bi mogao biti bolji.
Međutim ono što veseli je solidnost izrade i osjećaj monolitnosti, kojeg nismo donedavno viđali na modelima PSA koncerna. Upravo C3 i Aircross pokazuju u tom području napredak i germanski stil, dok je francuska autoindustrija ostala prisutna kroz spektar mekoće upravljanja, revnih kočnica i neopterećujuće ergonomije.
I dok će prosječni Europljanin tražiti upravo crossover, i to sa vjerojatno s nekim eko izdanjem pogona Hrvatska je bliža mentalitetu Balkana i trenutno živi na premosnici. Auti se više i ne kupuju na metre, no traži se minimum praktičnosti, ali uz što više šminke i dobar dizelski motor. A tu C3 Aircross može ponuditi puno. A ako se ipak odlučite za benzinsku opciju bit će možda i bolje, jer tada i cijena ostaje u pristojnijim okvirima.
A vjerojatno najbolja benzinska opcija je 1.2 benzinac. Puretech trocilindraš u verziji sa 110 KS i 205 Nm je sada usuglašen sa solidnim šest-stupanjskim mjenjačem, a upravo tu kombinaciju smo imali sreće isprobati na "običnom" C3. A tamo je nudio 10,5 sekundi za sprint do troznamenkastih vrijednosti, 191 km/h i neki prosjek od oko 7,5 l/100 km.
Na kabastijem Aircross izdanju osjeti se dodatni teret, no auto je i dalje startan. 11,3 sekundi traje ubrzanje do 100 km/h, ne ide preko 185 km/h, a kombinirano troši 4,8 l/100 km - najmanje od svih benzinaca u ponudi. Realno, računajte s bar 7 litara, a ni to nije loše. Sporiji dizelaš troši oko 15% manje, a pritom je skuplji 8.000 kn ili oko 6% uz istovremeno skuplje održavanje.
Testni C3 Aircross s Feel razinom opreme, ručnim mjenjačem i 110 KS snažnim benzincem stoji 127.900 kn do registracije, a pritom valja dodati još par tisuća kuna za doplate u vidu maglenki (1.000 kn), pomoći pri parkiranju (2.000 kn) i rezervnog kotača (800 kn). Sve u svemu, ako se prisjetimo, C3 Aircross je u ovoj kombinaciji nekih 22.000 kn skuplji od jednako motoriziranog C3 s nešto manje opreme u okviru razine opreme istog imena Feel.
Pritom nemojte zaboraviti kako je C3 Aircross čak 16 cm dulji i 13 cm viši od osnovnog C3, a plus od 5,5 cm bilježi i razmak između osovina. Od istog je naravno atraktivniji, praktičniji i osjetno prostraniji, a i dojma smo kako ćete puno lakše naknadno prodati kao rabljenog.
A ako uskoro planirate kupovinu obratite pažnju na prodajne akcije. I trenutno je jedna aktivna, a donosi značajne uštede. Više na tu temu potražite ovdje.