RADI se o sitnicama koje vam mogu donijeti i do 10% manju potrošnju goriva.
Prvi i najvažniji korak u redukciji troškova za gorivo je da vozite ispravno vozilo čije su karakteristike izabrane optimalno prema vašim potrebama. Ovo je uvjet na kojima padaju brojni vlasnici, jedni jer ne mare za servis, a drugi što najčešće kupuju auto kakav im u praksi i nije potreban. Dovoljno je vidjeti koliko se velikih SUV-ova svakoga dana gega gradskim ulicama i sve postaje jasno.
>> Ovo su automobili koji troše najmanje goriva
Kupujete li auto svakako razmislite kakav automobil vam je potreban, a onda se raspitajte i o potrošnji goriva. razlike mogu biti ogromne.
Vožnja u višem stupnju
Ručni mjenjači su još uvijek zastupljeniji na našim cestama, a sudeći po starosti voznog parka tako će biti još godinama. Vlasnici novijih vozila najčešće imaju sustav koji im grafičkom oznakom na ekranu ploče s instrumentima signalizira optimalan trenutak za izmjenu stupnja prijenosa.
Ako nemate taj dodatak poslušajte savjet njemačkog Tüv Süd koji kaže da u višu brzinu ubacujete na nižim okretajima, pri 2.000 o/min. Ovisno o prijenosnim omjerima i radnoj karakteristici lako ćete moći voziti 50 km/h i u petom stupnju prijenosa, a da pritom ne mučite motor. Naravno, ne na uzbrdici i pod većim opterećenjima.
Brzina i praćenje prometa
Smanjite li brzinu redovito ćete ostvariti značajnu uštedu goriva. Ne kočite promet, ali autocestom vozite u najvišem stupnju prijenosa, brzinom nižom od maksimalno dozvoljenih 130 km/h.
Tu je bitno pratiti promet, kako bi izbjegli nagla kočenja i ubrzanja, faze gdje dolazi do enormnog rasta potrošnje energije. Na gradskim prometnicama pak pratite promet i stanje na raskrižjima, pa ako uočite crveno na semaforu odmah maknite nogu s gasa.
Na većim raskrižjima sa semaforima slobodno ugasite motor i simulirajte Start Stop sustav. Imajte na umu da rad motora u praznome hodu troši između 0.8 i 1.5 litara goriva na sat,
Teret
Dodatni teret je jedan od najočitijih pokazatelja porasta potrošnje goriva. Uostalom, balast od baterije se spočitava kao jedna od većih mana električnih vozila. Dodatnih 100 kilograma terete u kabini povećava potrošnju za do 0.5 l/100 km.
Teret izvana pak dvostruko utječe na porast potrošnje. Krovne kutije, nosači I bilo koji “izdanci” ubog narušene aerodinamike podižu potrošnju goriva, ponekad i do 1 l/100 km. Drugi dobitak je da će vožnja bez krovnih nosača biti tiša.
Klima uređaj
Kada to nije potrebno, isključite klimu. Klima uređaj podiže potrošnju za 0.3 do čak 0.8 l/100 km. Prosječna potrošnja najviše raste u gradu, a najmanje na autocesti.
Gume
Gume su jedan od najvažnijih faktora sigurnosti. Ako zbog ničega, onda zbog sigurnosti pazite na njihovo stanje. Usput ćete uvidjeti kako tlak guma utječe na trenje, a time i na potrošnju goriva. Preslab tlak u gumama, već i za 0.2 bara, povećat će potrošnju goriva značajno, ponekad i do 5%.
Dodatna opcija su tzv. štedljive gume. Iako donose uštede do 5%, nećemo ih preporučiti kao prvi izbor. Naime, ovdje štednja ide nauštrb dinamičkih performansi, a time i sigurnosti u prometu.