AUTOINDUSTRIJA je već godinama aktivno uključena u smanjenje emisije stakleničkih plinova, a elektrifikacija je tu presudan faktor. No postoje i izazovi.
Jedan od tih izazova su baterije. Njihove karakteristike se s vremenom optimiziraju, a produljuje im se i životni vijek, no svejedno postoji problem njihovog zbrinjavanja.
Tu nastupa Mobilize, koji baterije iz rabljenih električnih vozila nastoji iskoristiti uvodeći ih nazad u životni ciklus određenih transportnih sredstava, ali i nekih drugih sustava. Tako su se udružili sa startup tvrtkom Green-Vision sa sjedištem u Étampesu blizu Pariza, a koja se specijalizirala za ugradnju rabljenih baterija u druga vozila.
Renault je kao svojevrsni pionir uvođenja elektromobilnosti među prvima pristupio kružnom gospodarstvu, što uključuje ponovnu upotrebu baterija ili njihovu preradu.
Time se omogućuje ponovna uporaba rabljenih baterija iz Renaultovih električnih vozila, koje se nakon gotovo deset godina službe u autu sada koriste u druge svrhe. Tako se, na primjer, baterije mogu koristiti za pogon vozila na dva kotača: električnih bicikala, mopeda za dostavu pizze ili motocikala za postizanje brzinskih rekorda.
Još jedan primjer je kamion za prodaju brze hrane, koji je redizajnirani Master Z.E., mobilna ugostiteljska jedinica bez emisija, kako u pogonu tako i u kuhinjskom prostoru. Veliku količinu električne energije potrebne za pečenje vafla, rad hladnjaka za salatu, tostera i friteza osiguravaju baterije u drugom životnom vijeku i solarne ćelije. Za normalan rad više nije potreban električni priključak ili uporaba agregata koji je bučan i ispušta neugodan miris.
Baterije drugog životnog vijeka mogu se koristiti i za transport farmaceutskih proizvoda, poput cjepiva, za koje se mora osigurati stalna i precizno kontrolirana temperatura. Kada vozač ugasi pogonski motor kombija, hladnjaci također prestaju raditi. U tom slučaju baterija može osigurati potrebnu energiju za hlađenje prostora.
Više o inicijativi i pothvatima u korist klime možete doznati klikom ovdje.