AUDI predstavlja obnovljene modele s kojima dolazi i nova nomenklatura.
Svi su, pa vjerojatno i sam Audi, zaboravili da je električni R8 bio prvi električni model, ali i prvi koji je nosio e-tron oznaku. 2018. godine na scenu dolazi model E-Tron, a onda s vremenom u Audiju uviđaju kako je pojam e-tron bolje koristiti u sufiksu kao dodatak koji ukazuje na električni pogon, a ne kao podmarku. U međuvremenu je stiglo sedam takvih modela, a s njima sada i obnovljeni pionir koji dobiva pravo ime – Q8 e-tron.
Novi dizajnerski potpis
Nakon što smo razjasnili nedoumice oko imena i utvrdili kako je ovo trenutno i električni top-model Audija vrijedno je reći što donosi facelift. Načelno ne tako puno. U estetskom smislu je automobilu dana prepoznatljiva prednja maska, povećani su usisnici zraka, a na koncu je popravljena i aerodinamika. Potonje ide vjerojatno na račun električno upravljanih zaklopki na spomenutoj maski.
Oni bolji poznavatelji Audija uočit će novi logo. Amblem je sukladno recepturi ostalih marki pojednostavljen te je izgubio 3D efekt. Ovo je i prvi Audi s natpisom marke na B nosaču.
Bolji doseg, ali...
Kako u kabini nema bitnih novosti, prijeđimo na tehnologiju. Ulazni Q8 50 e-tron bilježi rast kapaciteta baterije sa 69 na 89 kWh (95 kWh ukupno), a 29% povećanja kapaciteta znači i rast dosega s 341 na 491 km, odnosno 505 km kod Sportback izvedbe.
Dalje na popisu su Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron, oba s baterijom kapaciteta 106 kWh (114 kWh brutto). Prvi ima dva elektromotora i doseg od 582 km (Sportback 600 km), dok SQ8 s tri elektromotora nudi doseg od 494 km, odnosno 513 km za Sportback.
Najslabija inačica i dalje zadržava maksimalnu snagu punjenja od 150 kW, dok snažnije izvedbe mogu primiti do 170 kW. U Audiju napominju kako punjenje od 10 do 80 posto traje tek 31 minutu. Ipak, radi se o osjetno manjim snagama u odnosu na najbolje.
Punjenje na AC punjaču traje 9 sati i 15 minuta na onom snage 11 KW, odnosno 4 sata i 45 minuta na punjaču snage 22 kW. Većoj bateriji treba 11 sati i 30 minuta, odnosno 6 sati na 22 kW AC punjaču. Elektromotori su dotjerani. Asinkroni motor sada u boost modu može dati do 250 kW i 664 Nm. Snažniji Q8 55 e-tron daje 300 kW i 664 Nm, a SQ8 370 kW i 973 Nm.
Ugljično neutralan
Iako se rasipa snagom i luksuzom, ovaj Audi nosi epitet ugljično neutralnog. Posljedica je to ugradnje recikliranih materijala, posebno u kabini gdje su tako izvedeni izolacija i amortizacija, dok su pojedini dijelovi velikim dijelom izrađeni od otpadne PET ambalaže i plastike reciklirane s automobila.
Novi model na europska tržišta stiže već u veljači, a liste narudžbe bit će otvorene do kraja mjeseca. Početna cijena na njemačkom tržištu je 74.400 eura.