AUTOMOBIL zbog kojeg su mnogi zavoljeli karavane od prvog dana nosi RS potpis, dok je ono najbolje kroz četiri generacije ipak ponudio jedan i jedini RS 6.
Audi RS 6 temeljen na modelu A6 je ponovio uspjeh izvornika. I dok je osnovni A6 postao sinonim luksuznog poslovnog automobila savršeno optimiziranih karakteristika, to je ponovio i sportski RS 6 osiguravši daljnju popularizaciju RS linije i širenje na neke druge modele.
Audi RS 6 je ostao sinonim moćnog sportskog karavana brutalne motorizacije i quattro pogona te je sve do danas ostao omiljeni izbor svih koji traže beskompromisan automobil brutalnih performansi.
C5
Prva generacija RS 6 lansirana je 2002. godine, nakon što su u Audiju odlučili napraviti iskorak u odnosu na RS 4. Model je nastao u vrijeme najvećih Audijevih sportskih uspjeha u Le Mansu kojima se približio vladaru Porsche, te su stoga puno kompleksnije pristupili stvaranju automobila.
Stoga RS 6 nije dobio samo snažniji motor nego je preobrazba bila dubinska. Naposljetku je automobil narastao četiri centimetra u dužinu i širinu, a to je omogućilo smještaj motora oplemenjenog u Cosworthu.
V8 je na kraju ispaljivao čak 450 KS i 560 Nm, a 100 km/h je hvatao za 4.7 sekundi. Već tada je imao Dynamic Ride Control sustav koji je omogućavao bolje dinamičke karakteristike pri prolasku zavoja. Zanimljivo je da je svaki primjerak automobila u finalnoj montaži ručno sklapan, a za to je bilo potrebno oko 15 sati.
Konačna verzija u Plus izdanju ima 480 KS i juri sve do 280 km/h.
C6
Dolazi 2008. godine, a bio je to pravi monstrum. 5.0 V10 s dvije turbine davao je 580 KS i 650 Nm, što je bilo više no što je nudio i R8. Bio je to i ostao najveći motor ugrađen u model, trkaćih karakteristika i najnaprednije tehnologije.
278 kg težak motor je putem šest-stupanjske automatike tjerao RS 6 sve do 303 km/h, ali je maksimalac kasnije ipak limitiran. 100 km/h je hvatao za 4.5 sekundi u limuzinskom izdanju, dok je karavan bio tek desetinku sporiji. Prvi put su ugrađeni kompozitni keramički diskovi (420 mm sprijeda), ovjes je dodatno unaprijeđen, a automobil opet proširen, i to još 3.5 cm.
C7
Ova izvedba označava povratak na osam cilindara. Bio je to i ostao najmanji motor u ponudi modela. 4.0 V8 biturbo je zato davao više od svih ostalih - čak 700 Nm i do 605 KS. Pritom je upotrebom aluminija masa vozila pala za 120 kg. C7 je čak 6 cm širi od izvornog A6, a motor je zbog rasporeda masa pomaknut dodatnih 15 cm unazad.
Keramika u kotačima brine se za sigurno zaustavljanje, zračni ovjes je standardan, mjenjač ima dva stupnja prijenosa više, a performanse su na razini supersportaša - do 305 km/h i 0-100 km/h za 3.9 sekundi. A sve uz 30% manju potrošnju u odnosu na prethodnika.
C8
Zadnja generacija lansirana je 2019. godine. Mehanika je na papiru ostala ista kao kod prethodnika, ali sada uz startnih 600 KS i 800 Nm. Prvi put dolazi i 48V sustav blagog hibrida, a usprkos rastu mase 100 km/h uhvati za nevjerojatnih 3.6 sekundi. Nakon 12 sekundi je na 200 km/h, a govorimo o karavanu!
Novosti u ponudi su zakretna stražnja osovina, ali i kuka koju bira više od polovice europskih kupaca. Izgled je dakako brutalan, a dovoljno je reći kako je širina povećana za osam centimetara, dok su kotači promjera 21".
I na kraju je vrijeme za povratak u realnost. Audi RS 6 Avant na našem tržištu se nudi po cijeni od 1.234.908 kuna.