YPSILON je prva nova Lancia nakon (pre)dugih 13 godina.
Dugoiščekivani novitet je stigao. I što je bitno, Stellantis je ovime ispunio obećanje i pokazao kako će na životu održati svih 14 marki koje obuhvaća portfolio. Ali nema sumnje kako je ovo šansa slavnoj talijanskoj marki da povrati imidž i vrati se na uspješan poslovni put.
Ypsilon je i prva električna Lancia, a ono što se ne želi naglasiti je kako Ypsilon tehnološki stoji na CMP/eCMP platformi poput Peugeota 208 i ostalih mališana koncerna. Pu+Ra HPE koncept je pak zaslužan za originalan estetski nastup pred kojim će mnogi skinuti kapu. Ne nužno jer Ypsilon dobro izgleda, već jer je dovoljno to što ima doista originalan izgled.
S detaljima koncepta, ali iz bogate povijesti poput svjetala sa Stratosa, novi Ypsilon definitivno nosi gene marke, ali i moderan istup u pogledu dostupnih tehnologija. Tako će budući vlasnici imati na raspolaganju digitalni kokpit, ali i fizičke tipke, sustave asistencije, ali i plišana sjedala i još mnogo toga.
Što se pak pogona tiče, uz onaj električni s poznatih 156 KS, 260 Nm i 51 kWh baterija, bit će tu i klasika – blagi hibrid s poznatim benzincem. Struja pak znači do 403 km dosega te brzo punjenje od 20 do 80% za 24 minute. Recimo i kako je u potonjem slučaju automobil s mjerama 4.08 x 1.76 x 1.44 m (d x š x v) težak 1584 kg.
Konačna cijena još nije poznata (spominje se oko 40.000 eura za električnu izvedbu), ali se zna kako model više neće biti rezerviran samo za domaće talijansko tržište. Ponudit će ga kroz 70 zastupstva diljem Europe, a ciljat će na mlađu klijentelu starosti od 40 do 45 godina koji traže premium osjećaj, ali uz onaj poznati pristup svojstven Lanciji.