FOTO Lancia Delta Evo-e je ljepša i bolja strana elektromobilnosti

Foto: GCK Exclusiv-e

LANCIA Delta Evo-e je električna inkarnacija legendarnog automobila, a promovira je jedna druga relijaška legenda. 

Iza projekta električne Delte Integrale stoji malo poznati GCK Exclusiv-e, a čiji je promotor ili kako se to danas voli reći ambasador Didier Auriol, legenda WRC-a i svjetski prvak iz 1994. godine. Auriol je isprobao automobil i sudeći po snimkama jako je zadovoljan njime. Uostalom, on se četiri sezone družio s Deltom pa je i mjerodavan sjesti za upravljač novog automobila. 

Konverziju Delte u svojevrsni electromod potpisuje Guerlain Chicherit, vlasnik tvrtke koji je odlučio proizvesti točno 47 primjerka ovog automobila. S dizajnerskog stanovišta većina obožavatelja bi odmah potpisala prazan ček i naručila auto. Najkraće rečeno, Giugiaro je napravio odličan posao i najbolje je ništa ne dirati. 

Unutra tek nužne promjene. Alcantara i Momo volan u kombinaciji Recaro sjedala su zaslužni za povratak u 1980-e koje ne može pokvariti ni zaslon Infotainmenta kojeg potpisuje Alpine, a ima mogućnost "pospremanja" daleko od očiju. 

Umjesto klasičnog benzinca ugrađen je elektromotor što objašnjava izostanak ispušnih topova straga. Maksimum koji daje struja je 200 KS i 350 Nm, odnosno 122 KS i 200 Nm kontinuirane snage. Zvuči na prvu malo, ali je sasvim u skladu s originalom. 

Razuman odabir elektromotora optimalne snage omogućio je ugradnju relativno male baterije kapaciteta tek 29 kWh. Ali i to je dovoljno za 200 km autonomije, dok masa vozila iznosi tek 1440 kg ili samo 100 kg više od originala. Stoga valja vjerovati da 100 km/h postiže za 6.6 sekundi. 

Vozilo je čvršće od originala, povećan je trag kotača, a ovjes je dodatno unaprijeđen. Nove su i kočnice s diskovima promjera 306 mm sprijeda i šest-klipnim čeljustima. I sad ono najbolje: pet-stupanjski ručni mjenjač je i dalje tu, kao i pogon na sve kotače s omjerom 47:53 u korist stražnje osovine.

Za one zahtjevnije korisnike GCK Exclusive-e je pripremio Evo-e Rallye izvedbu s Martini oznakama limitiranu na svega 11 primjeraka. Šasija je od aluminija, detalji od karbona, a u kabini Sparco sjedala. Masa je manja, a automobil još živahniji. 

Cijena nije poznata, ali je sasvim sigurno da će nova Lancia delta moći bolje od ovoga. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.