KONAČNO smo dočekali taj posebni trenutak – premijeru prvog podignutog Ferrarija s dva reda sjedala i dva para vrata.
Nakon što su se gotovo svi izredali u ponudi super prestižnih SUV-ova, stigao je Ferrari i pokazao što može ponuditi. Kao što se očekivalo, Ferrari tu nije pretjerano zagrizao u SUV maniju, već je svoj podignuti model zamislio kao rasni GT, razvukao ga za dodatni par vrata i potom podignuo.
Neki će reći da je ovo evolucija dizajna začetog s modelom Roma. I vjerojatno su u pravu. A dizajn ne smije ništa narušiti, pa se i ovdje vrata nasuprotno otvaraju, stražnja pod kutem od 79 stupnjeva.
Ono što veseli je beskompromisnost u pogledu pogona. Neki su najavljivali 6 cilindara iz 296 GTB, a na kraju je ispod poklopca stigao sada već legendarni atmosferski V12 dragulj.
Daje 725 KS i 716 Nm, što zahvaljujući pogonu na sve kotače znači kako 100 km/h postiže za 3.3 sekunde, na 200 km/h je za 10.6 s, a ne posustaje sve do 312 km/h – da, nitko nije bolji u ovom segmentu. Spomenimo i da se motor vrti sve do 8.250 o/min, a vrhunske vozne osobine osigurava odličan raspored masa (49:51).
Da, ovo nije prvi Ferrari s pogonom na sve kotače, ali je prvi koji ima hill-descent control i prvi s aktivnim sustavom protiv prevrtanja. O vremenu na Fioranu se ne govori, ali se zato ističe kako je podnicu moguće podići na 183 mm od tla, a ovjes nosi FAST (Ferrari Active Suspension Technology). Tko zna, možda se netko usudi sići s asfalta i dati po gasu. Teško, ipak je to 812 na petama.
Vratimo li se na onaj dodatni par vrata, valja reći kako ovaj Ferrari ima drugi red sjedala. Ima i prtljažnik, i to od 473 l, pa je to ujedno i najpraktičniji Ferrari u 75-godišnjoj povijesti marke. I još nešto, za razliku od konkurencije, Ferrari nije kopirao interijer od ostalih modela iz game, već je osmislio potpuno nov stil.
Središnjeg zaslona nema, ali zato vozač i suvozač imaju svaki svoj. I mjesta ne nedostaje jer ovaj auto u duljinu mjeri nepunih pet metara, a širok je preko dva metra (4.973/2.028/1.589 mm)
Recimo i kako cijena nije obznanjena, ali neki talijanski mediji spominju start na 400.000 eura. U Ferrariju na upit za cijenu samo kažu "ipak je to V12 Ferrari". Vjerujemo da to potencijalnim kupcima nije važan, a kamoli presudan podatak.