Gigant europske autoindustrije je na prekretnici. Najavio velike promjene

Foto: EPA

Stellantis nastoji smanjiti proizvodnju nekih modela s motorima s unutarnjim izgaranjem kako bi bio u skladu s postavljenim ciljevima emisija CO2 za 2025. godinu. Izvršni direktor Carlos Tavares nedavno je otkrio da se tvrtka protivi bilo kakvom odgađanju izmjena pravila i kaže da će ih se pridržavati.

Novoimenovani glavni operativni direktor za Europu Jean-Philippe Imparato otkrio je da Stellantis sljedeće godine mora udvostručiti svoj udio električnih vozila na 24% (od ukupnih prodanih vozila) ako želi ispuniti ciljeve za 2025. godinu. Druga opcija je smanjenje proizvodnje modela s motorima s unutarnjim izgaranjem ako se potražnja za električnim vozilima koncerna ne poveća.

Nova pravila EU stupaju na snagu 1. siječnja i postavit će ukupni cilj emisije CO2 za vozni park od 95 grama po kilometru, što je velika razlika u odnosu na cilj od 106.6 g/km koji se primjenjuje od prošle godine. 

Smanjenje proizvodnje benzinaca i hibrida

Ako proizvođač automobila ne ispuni cilj, suočit će se s kaznom od 95 eura po gramu viška CO2 po vozilu. Imparato je za Automotive News rekao da bi smanjenje proizvodnje benzinaca i hibrida (dizelaša gotovo i nema u ponudi) moglo započeti već 1. studenog, prenosi HAK Revija.

Imparato navodi da Stellantis može povećati prodaju električnih vozila na nekoliko načina. Na primjer, povećat će poticaje prodavačima za električna vozila, osiguravajući nagrade u cijelom distribucijskom lancu, uključujući upravitelje zona i prodavače. Automobilski div bi također mogao povećati cijene svojih modela s motorima s unutarnjim izgaranjem u pokušaju da potakne kupce da razmotre električna vozila.

Kineski Leapmotor bi također trebao pomoći Stellantisu da ispuni emisijske ciljeve. Stellantis je vlasnik 51% kontrolnog udjela u međunarodnom ogranku kineske marke, a prodaja kineskih automobila na europskom tržištu će se računati u ukupnim emisijama Stellantisa. Leapmotor proizvodi električne automobile.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.