VELIČINE parkinga iste su već desetljećima. Automobila nisu.
Logika kaže da se stvari s vremenom mijenjaju, a uzmemo li u obzir rast gabarita automobila, jasno je da se automobilom sve teže kretati gradskim ulicama izgrađenim pred 50 i više godina. Manevarska svojstva donekle popravlja zakretna stražnja osovina, ali ta je tehnologija rijetkost dostupna isključivo na skupim (i velikim) automobilima.
Izuzmemo li tzv. "ženske parkinge", standard je 6 x 2.5 m. I dok je još prije tridesetak godina prosječan auto u širinu mjerio do 180 cm, danas ima automobila širih od dva metra. Nađu li se takva dva na parkingu, jasno je da neće biti mjesta.
U potrazi za najužim automobilima naišli smo na nekoliko iznenađenja. Prvo je da Smart nije najuži. Prošla generacija u širinu mjeri 175 cm s retrovizorima, što je istina među boljim rezultatima. Novi Smart raširio se na čak 189 cm, odnosno 166 cm bez retrovizora. Mali gradski automobili su tu negdje, pa tako Citroen C1 ide do 188 cm (161 cm bez retr.), Fiat 500 do 187 cm (163 cm bez retr.), a Hyundai i10 do 187 cm (166 cm bez retr.).
U segmentu gradskih automobila najuža je Honda e jer umjesto retrovizora ima kamere. Širina je 175 cm. Ostatak konkurencije je na do 190 cm s retrovizorima, bar kad govorimo o prethodnim generacijama (Citroen C3 188 cm, Škoda Fabia 189 cm...)
Apsolutno najuži auto je, ako ga tako možemo zvati, Twizzy. Zahvaljujući svojoj arhitekturi kvadricikla s jednim sjedalom u redu širina mu je tek 139 cm.
Tražite li pravi auto, apsolutni pobjednik je Kia Picanto sa širinom od 159 cm bez retrovizora.