Foto: Magna Steyr/Mercedes
O HRVATSKOJ ni ne razmišljaju, ali su zato Sloveniju uzeli u obzir za izgradnju nove tvornice.
Automobilski div iz susjedstva, Magna Steyr, ima velike proizvodne kapacitete nedaleko Graza, a između ostalog proizvodni asortiman joj čini Mercedesova G klasa i nedavno ugasli Mini Countryman. Od ožujka će proizvoditi i određene izvedbe BMW-a serije 5, a širi se i asortiman dijelova koje proizvodi u ulozi kooperanta renomiranim svjetskim proizvođačima. Pričalo se i da će biti odgovorna za prvi Appleov automobil, a sklapat će i novu Toyotu Supru.
Sve to dovelo je Magnu na slatke muke i javila se potreba za širenjem i izgradnjom nove tvornice na izmještenoj lokaciji. Želja i zdrav razum govore da bi trebala biti u susjedstvu, no niti Kina nije isključena.
Šef Magne Steyr za Europu, Guenther Apfalter, izjavio je kako je potražnja tolika da opravdava izgradnju nove tvornice u susjedstvu. Trenutno stanje je takvo da će tvornica u Grazu doseći projektni maksimum najkasnije do kraja 2018. godine. "Stoga tražimo potencijalnu lokaciju u Europi, Sjevernoj Americi i Kini. Jedna od opcija je da tvornica bude u našem susjedstvu" rekao je Apfalter za Auto News.
Njemački mediji su već ranije izvještavali kako Slovenija ima najviše šansi. Ostvari li se ova velika investicija Slovenci bi trebali biti odgovorni za proizvodnju šest modela za bar četiri proizvođača među kojima su i blizanci Toyota Supra i BMW Z5.
U svakom slučaju odluka će biti donesena kroz nekoliko mjeseci. Pritom valja imati na umu da prve procijene govore kako se radi o investiciji većoj od pola milijarde eura koja bi otvorila minimalno 3.000 radnih mjesta.
Tvornica u Grazu trenutno proizvodi G klasu, a od idućeg proljeća startat će proizvodnja BMW-ove serije 5. Krajem godine s proizvodnih traka krenut će i prvi primjerci električnog Jaguara I-Pace, a godinu kasnije trebala bi startati proizvodnja još jednog modela za Jaguar Land Rover.
Za razliku od nekih drugih industrija kad su automobili u pitanju proizvodnja automobila se zbog izuzetno skupih pogona ne dodjeljuje kooperantskim tvrtkama. Magna Steyr je izuzetak i zasad joj nitko nije uspio konkurirati. Magna je jedna od rijetkih tvornica koja može proizvoditi vozila bez obzira na vrstu pogona i arhitekturu.