Foto: Facebook/Team Tesla - powered by RWE
HRVATSKI duo uputio se na 8.600 km dalek put u Afriku, i zasad im ide odlično.
Poduzetnik Saša Cvetojević i novinar Oleg Maštruko su sukladno prošlogodišnjim najavama u novu godinu ušli vrlo hrabro. Uputili su se do Banjula u Gambiji, grada 8.600 km udaljenog od točke polazišta u Budimpešti. Iako u ovaj pothvat ne idu goli i bosi, pješice ili na biciklu lišeni tehnologija, poput radikalnih avanturista, njihovo putovanje je prava pustolovina.
Oni sudjeluju na najvećem amaterskom reliju, Budimpešta - Bamako, i planiraju ga odvoziti u električnom automobilu. Cilj je jasan - ući u Guinnessovu knjigu rekorda i postati prva ekipa u povijesti koja će proći pustinju u električnom automobilu.
Skupocjenu Teslu Model X opremili su dodatnom opremom kako se ne bi izgubili na nekoj od zahtjevnih dionica, a pratnju im osigurava i jedna Dacia. U njoj se krije najvažniji dodatak, generator, koji osigurava Tesli soka za putovanje.
Da, Model X je električni SUV, a nije baš da u Africi ima punionica na svakom koraku. Pritom su dnevne dionice u pravilu veće od 500 km, što je i više od deklariranom dosega Tesle.
Start relija bio je 12. siječnja u Budimpešti, a zatim je uslijedio četverodnevni maraton od 3.110 km do Midelta. Nakon toga slijede Maroko, Zapadna Sahara, Mauritanija, Senegal i naposljetku Gambija, zemlja u koju možda još i nije nikada prije kročio električni automobil.
Prava stvar kreće negdje južno od Tangera kad je Tesla izbacila obavijest da izlaze van zone poznatih punjača. Prepušteni su sami sebi, a ispred njih je Atlas s preko 2.200 metara nadmorske visine, a zatim i pustinja. Tu na scenu dolazi hrvatska snalažljivost, pa se uz generatorsku pomoć poslužilo starim trikom vožnje neposredno iza automobila. Svoju Teslu uspjeli su puniti u hotelu preko utičnice, a zatim su se na 15 km južno od Boujdoura odlučili spustiti do plaže.
Tu kreću i prvi konkretni problemi. Nakon što su zapeli u pijesku, uspjeli su i probušiti gumu na Daciji. A rezervni kotač iako kupljen kod ovlaštenog dealera nije pasao. Tek im je jedan sudionik skrenuo pozornost da, ako je premali, pokušaju kotač staviti iza gdje su kočnice manje. Tako je i bilo i put su nastavili.
Dosad najopasnije bilo je u Zapadnoj Sahari, okupiranoj od strane Maroka, a gotovo jednako bezvlađe i kaos vidjeli su i u Mauritaniji.
Prelaskom granice u Senegalu hrvatski je tim i službeno izašao iz Sahare i postao prvi u svijetu koji je električnim autom prešao Saharu. Dočepali su se civilizacije, obalnog grada St. Louisa i tamo se prikopčali na utičnicu.
Kraj relija se nazire, preostalo je još nekoliko dana vožnje. Saša i Oleg već mogu lagano slaviti dosadašnji uspjeh dok čekaju odgovor iz Guinnessa.
Team Tesla Powered by RWE iz Hrvatske ima i svoju FB stranicu s više tisuća aktivnih pratitelja koji mogu konstantno pratiti njihovo napredovanje kroz afričku pustinju, ali i svjedočiti brojnim dogodovštinama hrvatskog tima.