SUDEĆI PO PODACIMA britanske analitičke kuće JATO Dynamics, prosječna cijena prošle godine kupljenog i novoregistriranog automobila u Hrvatskoj bila je viša od 30 tisuća eura ili, preciznije, 30.463 eura. Kada se to pomnoži s ukupnim tržištem, koje broji nešto više od 56 i pol tisuća prodanih primjeraka, dolazi se do ukupne brojke od milijardu i 727 milijuna eura, koliko su Hrvati potrošili na kupnju novih automobila.
Prosječna cijena plug-in hibrida 78.827 eura
Zanimljivo, ali najviše nisu trošili oni koji su kupovali električne, nego plug-in hibridne automobile. Prosječna cijena takvog vozila je čak 78.827 eura, a to možemo objasniti činjenicom kako je mnoštvo takvih automobila iz klase premium, odnosno segmenata velikih limuzina ili SUV-a, kao što su modeli Mercedesa, BMW-a ili Volva.
Oni koji su kupovali električne automobile trošili su u prosjeku 51.554 eura, što je također vrlo visoka cijena s obzirom na činjenicu da elektromobila ima i u malim klasama, s modelima poput Dacije Spring, Renault Twinga ili Fiata 500.
Najmanje su koštali automobili s klasičnim motorima
Kada je riječ o “običnim” hibridima, ovdje ponovno imamo raspodjelu na “blage” i “klasične”, gdje potonji imaju mogućnost vožnje samo na struju. Oni prvi u prosjeku su koštali 34.749 eura, dok su uobičajeni hibridi skuplji za nešto više od tisuću eura, pa su u prosjeku koštali 36.081 euro.
Konačno, klasični automobili s motorima na unutarnje sagorijevanje, tzv. ICE motorima, svoje su kupce i najmanje koštali - “samo” 26.737 eura u prosjeku.