U JEDNOJ od najvećih tranzicija u autoindustriji kao jedan od bitnih igrača sve se češće spominje i hrvatska tvrtka.
Rimac Automobili surađuju s nizom proizvođača automobila, a paralelno rade i na razvoju novih proizvoda. Suradnja s korejskim Hyundaijem traje već nekoliko godina, a sada ulazi u novu fazu.
Hyundai je jedan od rijetkih proizvođača koji aktivno radi i na razvoju pogona na vodik. Gorive ćelije imaju jasne prednosti koje zasjenjuju i nedostatke, a upravo to korejska tvrtka naglašava kroz projekt Hydrogen Wave.
Tako Hyundai tvrdi kako će već od 2030. godine moći izjednačiti cijenu baterijski pogonjenih vozila s onima na vodik. To je velika stvar jer je trenutno Hyundai Nexo osjetno skuplji od Toyote Mirai, a time i od električnih vozila. Prevedeno, nova treća generacija gorivih ćelija će biti 50% jeftinija.
Već sada mogu pokazati prve rezultate. Sustav snage 100 KW je 30% manji od aktualnog, dok je sustav od 200 kW namijenjen komercijalnim vozilima veličinom kao onaj na modelu Nexo. Tzv. Full flat System donosi sustav visine tek 25 cm, što omogućava lakšu ugradnju u brojna komercijalna vozila, uključujući buseve. Hyundai je trenutno spreman ponuditi snage do 1 MW. Prva ugradnja u komercijalna vozila očekuje se 2028. godine, dok će neka radna vozila biti lansirana već 2024. godine.
Na potpuno drugoj strani je Vision FK kojem zasigurno nije namjena oboriti emisiju CO2. Navodno je baziran na Kiji Stinger, a ovaj prototip ima plug-in hibridni pogon, ali i sustav baziran na gorivim ćelijama. Maksimum je 680 KS, 100 km/h postiže za manje od 4 sekunde, a doseg je 600 km. Pritom je Hyundaijev šef R&D odijela otkrio kako je ovaj automobil razvijen u suradnji s Rimac Automobilima.