Hoće li kineski auti preplaviti europsko tržište?

Foto: EPA

ZAPADNE marke sve lošije prolaze u Kini, a ne piše im se dobro ni u Europi.

Kinezi su ušli i na europsko tržište

Kinezi nisu samo ušli i na europsko tržište već su napravili pravu pomutnju. Prema anketnom istraživanju britanskog Carwowa, gotovo trećina (30 posto) ispitanih može zamisliti da će njihov sljedeći automobil biti iz Kine, piše Revija HAK.

"Kineski proizvođači automobila koji žele ući na tržište u Njemačkoj također moraju privući nove vozače. Oni se bore s gotovo potpunim nedostatkom svijesti o marki i moraju promijeniti trenutnu percepciju javnosti o kvaliteti svojih proizvoda", kaže izvršni direktor Carwowa Philipp Sayler.

Za 19% Nijemaca i čak 27% Britanaca podrijetlo vozila je vrlo važan faktor, za 40% odnosno 39% djelomično odlučujući faktor. S druge strane, za 41% Nijemaca i 34% Britanaca nije važno iz koje zemlje dolazi marka automobila.

 

Kako su kineski proizvođači u pogledu implementacije novih tehnologija, a posebno električnih pogona, definitivno sustigli konkurenciju, a nerijetko su i superiorniji, velika je vjerojatnost da će kineske marke ostvariti značajni udio na europskom tržištu. A sudeći po zadnjim trendovima, to će učiniti daleko brže od japanskih i korejskih proizvođača.

I Kinezi se okreću domaćim markama

Posljednjih dvadesetak godina u Kini je imati automobil zapadnoeuropske marke bio stvar prestiža, znak životnog uspjeha i cilj kojem je većina stremila. Da se stvari polako, ali sigurno mijenjaju postalo je jasno prije par mjeseci, kad su pojedine marke, pa i Mercedes, bili primorani sniziti cijene svojih najekskluzivnijih modela.

>> Mercedes drastično snizio cijene najprestižnijih električnih modela

Sve je započelo elektrifikacijom. Kineski proizvođači nisu mirovali pa su vrlo brzo pohvatali dizajnerske trendove, a u međuvremenu su čak i brže od Europe razvijali električne pogone i lansirali nebrojene novitete.

Tako se sad kineski kupci osjetno brže prebacuju na električne pogone od onih zapadnih. U Americi je udio električnih vozila u prodaji 6 posto, dok je u Kini čak 25%, a ove godine će ići i do 30%. Više od 80% električnih automobila prodanih u Kini proizveli su domaći proizvođači, izvještava New York Times.

Zapad je zabrinut

Sasvim je jasno da su zapadni proizvođači zabrinuti, a netom održan sajam Auto Shanghai je na to itekako ukazao. NYT tvrdi da je Volkswagen toliko zabrinut da je bio primoran poslati dva čarter leta s direktorima na Auto Shanghai. A pritom Volkswagen ne kotira loše u Kini i upravo im je pokazao novi ID.7.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.