Iz Porschea priznali: 911 mora biti manji

Foto: Porsche

SVAKA nova generacija modela raste u svim dimenzijama, pa tako i na masi. 

Istog trenda nisu pošteđeni ni supersportski automobili. Među njima je i najpopularniji od svoje vrste, Porsche 911, koji je u najnovijem izdanju opet narastao, a dobio je i hibridni pogon, što je osjetno povećalo masu. Nema izuzetaka, a toga su svjesni i u Porscheu. 

Ovog trenda kojem ne pomažu niti sve veći sigurnosni standardi nije se uspio osloboditi niti 911, a što je i osobno pojasnio šef dizajna u Porscheu Michael Mauer. On je za australski Drive pojasnio kako je 911 udebljala aktualna legislativa, a onda je to natjeralo Porsche da dodatno poveća snagu pogona. S većom snagom stigli su i veći kotači i veće kočnice. Epilog je poznat.

"Trend je uvelike vođen državnim propisima i performansama automobila. Kad god, ako se vratite 20, 30 godina u prošlost, koliko je konjskih snaga 911 imao i koliko ima danas, to utječe na stvari kao što su veličina kotača, veličina kočnica i sve ostale stvari", kaže Mauer.

Kad se podvuče linija, Porsche ne može napraviti lakši i kompaktniji 911. Bar ne u ovoj eri motora s unutrašnjim izgaranjem. Mauer stoga sugerira da bi to moglo postati tehnički moguće kasnije kako tehnologija električnih pogona sazrijeva. Nakon što se poboljša gustoća energije u baterijama, dopuštajući smanjenje veličine iste, 911 bi potencijalno mogao biti manji. Podsjetimo, to se sasvim sigurno neće dogoditi u ovom desetljeću, jasno su već ranije poručili iz Porschea. 

Uostalom, ostaje za vidjeti hoće li automobil biti jednako privlačan i bez motora s unutarnjim izgaranjem, ma koliko kompaktan bio.
U savršenom svijetu, Mauer bi želio da 911 bude "što je moguće kompaktniji", vraćajući se svojim korijenima kao "vrlo kompaktan mali sportski automobil". Međutim ograničenja trenutačno sprječavaju Porsche da ostvari ovu viziju smanjene verzije svojeg kultnog modela. To je problem koji pogađa gotovo sve vrste automobila, a ne samo one sportske.

Pogledamo li konkretne podatke o masi aktualne 911 Carrere GTS i Carrere RS 2.7 iz 1972. godine, razlika u masi je preko 70 posto. Cijena je to sigurnosti i razvoja koju danas plaćamo. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.