SKANDINAVSKE zemlje su 2025. godinu postavile kao prekretnicu u elektrifikaciji osobnog cestovnog transporta.
I dok smo mi svjetlosnim godinama udaljeni od takvog standarda te se sve češće vozimo u youngtimerima, a nerijetko i u oldtimerima, u razvijenim dijelovima Europe, a posebno na sjeveru, elektrifikacija je uzela maha. Tako će nakon Norveške i Švedska zakonski potaknuti elektromobilnost.
SVT news izvještava kako će Stockholm uvesti zabranu prometa osobnim automobilima pogonjenim fosilnim gorivima. Benzincima i dizelašima bi se zabranio ulazak u čak 20 četvrti. Jedina vozila koja će smjeti prometovati tim dijelom grada su električni automobili, hibridni kamioni i vozila s gorivim ćelijama. Ova zona će se vremenom širiti dok ne obuhvati cijeli grad.
"Želimo stvoriti bolje životno okruženje za ljude koji ovdje žive i rade", rekao je za SVT lokalni zastupnik Lars Stromgren, koji je odgovoran za prometnu politiku, prema izvješću Bloomberga, a koje postavlja pitanje hoće li ovaj potez imati veliki utjecaj na prodaju električnih automobila u zemlji. Naime, Mobility Sweden je bio prisiljen smanjiti svoju prognozu prodaje električnih vozila tijekom 2023. s 40 na (još uvijek velikih) 35 posto jer kupci koji se bore s troškovima života odlučuju ne kupovati nova električna vozila.
Sve u svemu, sasvim je jasno kako će većina europskih gradova uvesti uskoro ovakve zabrane, a sve kako bi potakla nastojanja da se Europa u potpunosti elektrificira do zadanog termina. Kad je pak u pitanju naša zemlja, trenutna politika i opća situacija ukazuju da ćemo i u ovom pogledu zaostajati. Ili ćemo možda biti još "napredniji" i automobile zamijeniti biciklima. Ali to je već neka druga priča.