AKO se iz auspuha prekomjerno dimi, sasvim je jasno da se ne sprema ništa dobro.
Ispuh se može razlikovati po intenzitetu, mirisu i boji, a gotovo svako odstupanje od normalnog zahtijeva posjet mehaničaru.
Svi koji su se vozili iza automobila kao što je Yugo 45 jako su dobro upoznati s plavim dimom. Prati ga karakterističan miris, a posljedica je izgaranja ulja u komori za izgaranje. Moguće je i propuštanje ulja sa strane turbine, a u oba slučaja postoji opasnost uzrokovana gubitkom ulja. Ovdje samo treba napomenuti da se u slučaju kvara na turbini može pojaviti sivi dim. Manjak ulja pak znači slabije podmazivanje motora te dolazi do jačeg trošenja pokretnih dijelova motora.
Ovdje je važno reagirati što prije, posebno kod novijih motora kod kojih je popravak gotovo pa neizvediv zbog drugačije tehnologije obrade površine materijala.
Ako pak uočite bijeli dim, najčešći uzročnik je neispravna brtva glave motora, koja uzrokuje prodor rashladne tekućine u unutrašnjost motora. Jedna od posljedica je pregrijavanje motora.
Bijeli dim se može pojaviti odmah nakon startanja motora, a kad se motor zagrije, uzrokuje ga isparavanje vode. Možete biti bezbrižni.
Crni dim je uvijek vezan uz preveliku količinu goriva. Prvo što treba provjeriti je filtar zraka, a tek potom sustav ubrizgavanja. U pravilu crni dim jedini govori da popravak neće biti jako skup.
Kod dizelskih motora može biti više uzroka crnog dima. Najčešći je vožnja na kratkim dionicama zbog koje se čađa akumulira na filtru, a vi pri svakom stiskanju gasa iza sebe ostavljate dimnu zavjesu.
Sve rečeno jasno govori zašto je bitno kontrolirati razinu ulja i rashladne tekućine. Prekomjerno trošenje jedne od ovih tekućina jasno će vas uputiti na kvar. Također, redovito provjeravajte prosječnu potrošnju goriva. Svako povećanje potrošnje od 10 do 20% jasno upućuje da se nešto događa s motorom. U brojnim slučajevima detektirat ćete problem i prije nego što se upali signalna lampica.