EV apokalipsa: Koji brendovi možda neće preživjeti električnu revoluciju?

Foto: Ford

Kako elektrifikacija vozila postaje sve dominantnija tema u autoindustriji, sve je jasnije da ovaj prijelaz nije lak ni za tradicionalne proizvođače ni za start-up tvrtke koje se bave isključivo električnim vozilima, navodi AutoBlog.com. Iako su neki proizvođači uložili značajne resurse u električna vozila, pad potražnje u posljednje vrijeme stvorio je dodatni pritisak na tvrtke koje su se u potpunosti posvetile EV segmentu. Oni koji tek trebaju zakoračiti u ovaj sektor suočeni su s neizvjesnom budućnošću.

Tržište električnih vozila trenutno balansira između tradicionalnih proizvođača, koji su opterećeni naslijeđenim modelima poslovanja, i EV start-upova koji se suočavaju s velikim financijskim izazovima.

Tradicionalne tvrtke suočene su s izazovom: kako se prebaciti na električna vozila dok još profitiraju od motora s unutarnjim izgaranjem? Ovi proizvođači često imaju uspješne linije automobila na fosilna goriva koje im donose profit, što im daje izvor sredstava za ulaganje u elektrifikaciju. Međutim naslijeđeni način poslovanja otežava im potpunu posvećenost promjenama potrebnim za uspješnu proizvodnju EV vozila.

S druge strane, EV start-upovi suočavaju se s problemima kao što su nedostatak kapitala i sposobnosti da zadovolje veliku potražnju. Fisker, koji je nedavno bankrotirao, samo je jedan u nizu start-upova s financijskim problemima, dok su i drugi u opasnosti od slične sudbine. Tesla je, međutim, zahvaljujući prednosti od preko desetljeća na tržištu, uspješno zaobišla mnoge prepreke koje muče ostale proizvođače.

Tradicionalni brendovi kojima prijeti opasnost

Među proizvođačima koji bi mogli doživjeti ozbiljne probleme u prelasku na električna vozila su:

  • Ford: Iako je Mustang Mach-e dobio dobre ocjene, obustava proizvodnje modela F-150 Lightning do sljedeće godine i odgoda SUV modela s tri reda sjedala predstavljaju izazove. Također, projekt niskobudžetnog električnog vozila još je uvijek u fazi razvoja.
  • Lincoln: Još uvijek nema električnih modela u ponudi.
  • Chrysler: Trenutno nudi samo jedan hibridni model, što nije dovoljno za opstanak.
  • Dodge: Električni model Charger dolazi s visokom cijenom, dok su fanovi verzije s unutarnjim izgaranjem skeptični. Nema najava za druge električne modele.
  • Ram: Model 1500 REV mogao bi zbog cijene između 58.000 i 85.000 dolara biti nedostupan prosječnim kupcima kamioneta.
  • Alfa Romeo i Fiat: Ovi brendovi nisu uspjeli etablirati ni s konvencionalnim vozilima, pa je pitanje kako će se snaći u EV svijetu.
  • Maserati: S padom prodaje i promjenom rukovodstva, Maserati se suočava s teškim izazovima koje prelazak na EV vjerojatno neće riješiti, unatoč modelu Folgore.
  • Toyota: Iako lider u hibridnim tehnologijama, Toyota još uvijek nije izbacila atraktivan EV model.
  • Lexus: Ovaj luksuzni brend i dalje zaostaje u EV segmentu.
  • Nissan: Nakon uspjeha modela Leaf kompanija nije uspjela održati korak, dok je model Ariya naišao na mlake reakcije tržišta.
  • Infiniti: Bez električnih vozila, uz značajan pad prodaje, budućnost brenda je neizvjesna.
  • Mazda: Model MX-30 bio je više simboličan na tržištu. Mazda još nije predstavila EV koji bi parirao njihovim ICE vozilima.
  • Subaru: Subarov prvi EV, baziran na Toyotinom modelu, nije ispunio očekivanja fanova.
  • Jaguar: Plan da postane isključivo EV brend s niskim obimom proizvodnje nosi značajan rizik.
  • Land Rover: Još uvijek bez EV ponude; pitanje je hoće li matična tvrtka Tata osigurati sredstva za tranziciju.
  • Mercedes-Benz: Zabilježen je pad od 30% u prodaji EV modela zbog konkurencije iz Kine i visokih troškova proizvodnje u Njemačkoj.
  • Volkswagen: Još nije uspio napraviti privlačan EV po pristupačnoj cijeni, a planirano zatvaranje njemačkih tvornica dodatno komplicira situaciju.
  • Audi: U skladu s problemima Volkswagena, Audi je najavio zatvaranje EV tvornice u Belgiji.
  • Porsche: Planiraju prelazak na EV modele Macan, Boxster i Cayman, ali ostaje pitanje hoće li entuzijasti prihvatiti ovaj prijelaz.
  • Vinfast: Ulazak ovog brenda na tržište SAD-a prošao je izuzetno loše.

Slično, pojedini EV start-upovi suočavaju se s ozbiljnim preprekama koje bi mogle dovesti do njihovog kraha. Među njima su:

  • Rivian: Očekuje dostići 57.000 prodanih modela R1 ove godine, ali ako brzo ne lansira manje, pristupačnije modele, suočit će se s ozbiljnim financijskim problemima.
  • Lucid: Ako saudijski investitori odustanu od ulaganja i proizvodni obujam ostane nizak, budućnost kompanije je neizvjesna.
  • Polestar: Proizvodnja se odvija, ali odvojeno od Volva, što dovodi u pitanje dugoročnu održivost.

Industrija se suočava s izazovima koji zahtijevaju brza prilagođavanja i inovacije, a tvrtke koje ne usklade svoje strategije s potrebama tržišta električnih vozila mogle bi se suočiti s izvjesnim krajem.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.