DRUGA generacija u nas ne previše popularnog korejskog mališana stigla je na hrvatske ceste. Novi Picanto je najmanji model u obnovljenoj Kijinoj gami, ali i model koji karakteristikama dosljedno prati stariju braću, otprije dokazanu na europskom tlu.
Ako je suditi samo po dizajnu novi Picanto će kao što mu ime govori odlično začiniti ponudu u gradskom segmentu. Za razliku od pomalo bezličnog i ženskoj populaciji naklonjenijeg prethodnika Picanto druge generacije nastupa osjetno ozbiljnije. Atraktivnije skrojeno odijelo zadržava manekenski konfekcijski broj, no ipak s 3,6 metara duljine bilježi plus od 60 mm u odnosu na stari model.
Porast bilježi i razmak između osovina (+15 mm) što uz optimalno složenu arhitekturu osigurava prostraniju putničku kabinu (prostor za noge veći je za 36 mm), a plus od čak 27% sa okruglih 200 litara bilježi prtljažnik. I ne samo to, Picanto je po prvi put dostupan i trovratnoj izvedbi što će itekako znati cijeniti prvenstveno mlađi kupci skloniji sportskom karakteru. Ako ne upali ni to tu su brojni estetski usavršeni detalji, pa čak i sve popularnije LED-ice.
Nema sumnje kako prostranost nije jedini adut putničkog prostora. Kvaliteta materijala podignuta je na višu razinu, a osporiti s se ne može ni nekad bezličan dizajn. Stilski dotjeran model zorno pokazuje kvalitativni pomak Kije u posljednje tri godine koliko traje obnova game započeta još uvijek originalnim Soulom.
Pohvalu zaslužuje i produljen spisak dodatne opreme, pa je tako sada automobil moguće opremiti keyless sustavom, bluetooth povezivanjem, pa čak i grijanjem prednjih sjedala i obruča upravljača.
Kako god, ulazni model s osnovnim paketom opreme Lotto po cijeni od 62.990 kn donosi uzornu sigurnosnu opremu, no uz izostanak klima uređaja.
Također, pomak sa danas pomalo zaboravljenih 13-inčnih kotača zahtijeva pomak na Urban razinu koja za dodatnih 9.000 kn donosi i klimu, elektro podizače i centralno zaključavanje. Kad smo kod cijena recimo i kako dodatni par vrata stoji 3.000 kn, a metalik boja 2.500 kn.
Za potpuni dojam ostajemo dužni reći koju o motorima. Kappa linija motora uključuje dvije izvedbe 1,0 sa 69 KS (i 94 Nm) 1,25 sa 85 KS (i 121 Nm) dostupan isključivo u kombinaciji najbogatije Style razine opreme. U oba slučaja radi s eo relativno štedljivim jedinicama koje pružaju sasvim zadovoljavajuće performanse dostojne konkurencije.
Manji, 1,0-litreni benzinski motor s tri cilindra doseže maksimalnu brzinu od 153 km/h i ubrzava od 0 do 100 km/h za 14,4 sekunde, dok prosječna potrošnja goriva iznosi 4,2 l/100 km. 1,25-litreni benzinski motor s četiri cilindra do 100 km/h stiže za 11,4 sekunde i postiže najveću brzinu od 171 km/h uz prosječnu potrošnju od 4,5 l/100 km.
Novi Picanto ima standardnu 5-stupanjsku transmisiju, dok će za 1.25- litrenu varijantu od 85 KS biti dostupna automatska 4-stupanjska transmisija.
Novosti vezane uz vozne osobine ostavit ćemo za test kada ćemo se osobno moći uvjeriti revidiranim ovjesom, snažnijim kočnicama i uzornijim servom. Ono što svakako ne treba dodatna istraživanja je jamstvo od 7 godina ili 150.000 km, adut kojeg još uvijek ne nudi nitko u Europi osim Kije.