Foto: Kia
SUKLADNO najavama Kia je u Detroit dovela proizvodnu izvedbu koncepta iz 2011. godine i nazvala ju Stinger GT.
Najatraktivniji model u Kijinoj ponudi, ali i sveukupnoj povijesti korejske autoindustrije spada u domenu tzv. coupea s četiri vrata začetoj Mercedesom CLS. Iako je sličnost sa Audijem A7 prisutna, što i ne čudi sa obzirom da je automobil osmislio ex-Audijev šef dizajna Peter Shreyer, automobil je naišao na oduševljenje publike u Detroitu.
Ono što prvo upada u oči su atraktivne proporcije. Tako Stinger GT konkurira modelima kalibra BMW-a serije 4 Gran Coupe, ali istovremeno nudi razmak između osovina od 2.905 mm - više od prije spomenutih Mercedesa CLS i Audija A7 iz gornjeg doma ponude. Automobil je dugačak 4.831 mm i širok 1.869 mm, a prema riječima odgovornih nudi puni komfor i prtljažnik velike zapremine.
Mladalački nastrojen Stinger nije samo atraktivan u pogledu dizajna. Prva je to osobna Kia sa stražnjim pogonom, ali i moćnim motorima. Osnovni 2.0 turbo daje 259 KS i 352 Nm, a 3.3 turbo V6 370 KS i 510 Nm. Potonji uhvati 100 km/h za 5,1 sekundi uz maksimalac na 269 km/h. Osam-stupanjska automatika je standard, a na popisu opcija je AWD pogon. Doista impresivno.
Korejci naglašavaju kako je podvozje automobila razvijeno u Europi, a konačne postavke definirane su nakon opsežnih testiranja u Nurburgringu. Dynamic Stability Damping Control sustav podešavanja ovjesa i pet modova rada električnog servo upravljača govore kako se radi o doista ozbiljnom automobilu spremnom da izazove premium igrače. U prilog svemu ide i podatak kako je projekt između ostalih vodio Albert Biermann, do 2014. godine čelni čovjek BMW-ovog M odjela. Uostalom, dovoljno je reći da Kiju Stinger mnogi uspoređuju sa Alfom Giulijom, a pritom ne misle samo na atraktivan dizajn.
A kad smo kod Europe recimo kako će na Starom kontinentu model biti ponuđen i u kombinaciji s moćnim dizelašem. No o tome ćemo više znati nakon ženevske europske premijere.