OGROMNA kineska krstarica budi uspomene na neke zaboravljene modele sa zapada.
Pogađate, kad govorimo o luksuznim limuzinama najviših kriterija redovito se podrazumijeva Hongqi, i to L serija. Kinezi sad predstavljaju model L1 koji plijeni pažnju veličinom, mehanikom, ali i doista nekonvencionalnim dizajnom.
Za razliku od nekih prethodnih kreacija, gdje su uzor redovito bili Rolls Royce ili Mercedes, kineski dizajneri su se sada odlučili na nešto drukčiju avanturu. Prednji kraj limuzine je opet izveden prema obrascu Rolls Roycea, ali uz dizajn svjetala koji će mnoge podsjetiti na pomalo zaboravljeni Ford Scorpio.
A da stvar bude gora, tu mislimo na drugu generaciju Fordove europske perjanice koja je ostala upamćena po neskladnom dizajnu. Posebno sprijeda, dok je stražnji kraj pak izgledom nudio neki izgubljeni amerikanizirani potpis.
Hongqi je ovdje pak u pogledu stražnjeg kraja posegnuo za američkim klasikom. U pitanu je Cadillac, ali uz jednu bitnu novost. Naime, treće kočiono svjetlo je integrirano u stražnji odbojnik, što baš i nije najpraktičnije rješenje.
I koja riječ o dimenzijama. L1 se razvukao na čak 5353 mm duljine uz 3260 mm razmaka između osovina. Visok je 1511 mm i širok čak 1998 mm.
Možda najveće iznenađenje je izostanak električnog pogona. Nema ni plug-in hibrida, pa su jedina opcija obični samopunjivi hibridi. Početak ponude je 3.0 V6 s 395 KS, a slijedi ga 4.0 V8 s čak 490 KS. Cijena nije obznanjena, ali se zna da će, za razliku od nekih drugih modela marke, biti ponuđen i na slobodnom tržištu. Time su zapadni premium proizvođači u Kini dobili opasnog rivala.