KAD jednom smrkne, drugom svane, a u slučaju autoindustrije Kinezima ide sve bolje.
Kineska autoindustrija postala je i globalno konkurentna, što potvrđuju i najnoviji prodajni rezultati. Kineski proizvođači, kao što su Chery, Great Wall i Geely, uspješno su nadomjestili izostanak zapadnih marki koje su se povukle zbog uvođenja sankcija.
Kinezi su prošle godine u Rusiju izvezli 162.000 automobila, a u prvih pet mjeseci ove godine čak 287.000 automobila, čime je to postalo najveće inozemno tržište za kineske proizvođače. Na drugom mjestu je Meksiko sa 159.000 prodanih automobila, a na trećem Belgija, gdje su Kinezi uspjeli prodati čak 120.000 automobila, podaci su Kineskog udruženja proizvođača automobila.
U top 10 se, uz Belgiju, nalaze i dvije europske zemlje - Velika Britanija na 5. mjestu s 90.000 prodanih kineskih automobila te Španjolska na 9. mjestu s 58.000 kupljenih automobila iz Kine.
Ukrajina je Geely i Great Wall proglasila "sponzorima rata", zajedno s brojnim tvrtkama koje i dalje posluju u Rusiji. Ta lista nema zakonsku težinu, za razliku od činjenice da se radi o kompanijama koje su itekako prisutne na Zapadu. Podsjetimo, kineski Geely kontrolira Volvo i Polestar, ističe Automotive News Europe.
Kina je prošle godine izvezla ukupno 3.32 milijuna vozila, što je rast od nevjerojatnih 51% u odnosu na godinu prije. Ove godine je rast bio još veći – čak 71%. Procjene S&P Globala su da će ove godine Kina preteći Japan po broju izvezenih vozila.