NAJNOVIJA studija ide u prilog ljubiteljima toples automobilima.
Sudeći po najnovijoj studiji ne treba se bojati vožnje u kabrioletu. Danak užitku vožnje s otvorenim pogledom u nebo ostaju standardne mane - viša nabavna cijena, zahtjevnije održavanje i nešto veća buka, sugerira najnovije istraživanje.
Proveo ga je američki Institut za sigurnost prometa na autocestama (IIHS), a on kaže kako u poglavlju sigurnosti nema razlike u odnosu na automobile s čvrstim krovom. Čak su i sigurniji, bar kad se pita statistika.
Autor studije Eric Teoh, i sam vlasnik kabrioleta, ističe kako takve rezultate daju podaci na papiru. U praksi kabrioleti zasigurno nisu sigurniji. On naglašava podatke NHTSA, koja je provela istragu automobila tipa kabriolet i coupe starosti do 5 godina koji su korišteni od 2014. do 2018. godine. IIHS kaže kako je prema policijskim izvještajima udio kabrioleta u nesrećama 6% manji, a smrtnost 11%. I to usprkos činjenici da će u teškim nesrećama vozač ili suvozač biti katapultirani iz vozila.
Teoh ove rezultate objašnjava karakterom vozača. Naime, mišljenja je kako vlasnici kabrioleta nisu skloni agresivnoj vožnji, a i u pravilu ne voze kabriolet kad je stanje na cesti nepovoljno, uslijed jakih oborina ili niskih temperatura. Prevedeno, oni su skloniji laganom krstarenju za lijepog vremena.
Druga strana medalje je da kabrioleti ne postižu veliku prodaju, pa nisu često predmet crash testova. Američki NHTSA tako ne provodi testove čvrstoće nosača krova pri sudaru kod modela s pomičnim krovom. Dobra je stvar što gotovo svi kabrioleti na tržištu ipak imaju fiksan ili izvlačiv rollbar.