Foto: Mercedes
NAJPOPULARNIJI premium proizvođač na svijetu ima još jedan adut za kojeg konkurencija nema lijeka - coupe izdanje E klase.
Iako smo se s novom E klasom već upoznali radi se o modelu o kojem ćete u idućim mjesecima puno slušati. Nimalo čudno jer je premijera tek kroz nekoliko tjedana u Detroitu na NAIAS-u, a automobil je to čiji se izravni konkurent mogu izbrojati na prste jedne ruke. Audi i BMW su tu nemoćni, jednostavno nemaju što ponuditi, a drugi se i ne usude.
Coupe na tržište dolazi nakon limuzine, karavanske i All-terrain izvedbe. Preuzimanjem dizajnerskog izraza od manje C klase i većeg S coupea nova je E klasa coupe konačno prava stvar. Dojam je da je kućni dizajn konačno dobio pravu mjeru, i to ne samo ako se govori o dizajnu. A on je pun pogodak koji pokazuje značajan napredak od prethodnika, ali i dovoljno distance od izvorne limuzine. Šteta što u Mercedesu nisu krenuli upravo od ovog automobila, a onda pokušali napraviti nešto drugačijim prije spomenute coupe izvedbe. Ovako, izuzmemo li nekoliko detalja, bit će lako novi E coupe zamijeniti C coupeom, i obrnuto.
Novi je model razvučen u duljinu 4.826 mm, širok je 1.860 mm i visok 1.430 m. Stavimo li to u odnos s prethodnikom plus je to od 123 mm u duljinu, 74 mm u širinu i 32 mm u visinu.
U interijeru nema iznenađenja. Preslika je to limuzinske E klase, a novosti su tek individualna stražnja sjedala i novi dizajn ventilacijskih otvora. Stoga, sve rečeno za E klasu vrijedi i na coupeu.
Bitan je i podatak kako je ponuda interijera uslijed povećanja gabarita osjetno bolja, što i ne čudi ako uvedemo informaciju kako je razmak između osovina povećan za 113 mm na 2.873 mm. Primjerice, putnici straga imaju 74 mm više prostora u predjelu koljena, ali i 34 mm više prostora u zoni ramena. Gotovo jednak porast komfora bilježi se i na prednjim sjedalima.
Kao što smo već izvještavali, euro-lansiranje karakteriziraju četiri motora. Startni je E200 benzinac sa 184 KS i 300 Nm, a slijede ga E300 s 245 KS i 370 Nm, te E400 4Matic s 333 KS i 480 Nm. Jedni dizelaš (zasad) je E220d sa 194 KS i 400 Nm, a prema NEDC ciklusu troši svega 4.0 l/100 km, uhvati 100 km/h za 7,8 sekundi i postigne 240 km/h. Ulazni E200 ima slične performanse (7,4 s, 242 km/h) uz logično višu potrošnju (6,0 l/100 km). Recimo i kako dva snažnija benzinca idu do limita od 250 km/h, a 100 km/h uhvate za 6,4, odnosno 5,3 sekundi. Standardno su svi upareni s 9G-Tronic automatikom. Naravno, to je to samo dok ne stignu moćne AMG izvedbe, posebno E63 AMG s čak 571 KS.
Mercedes je predvidio tri postave ovjesa. Bazni s klasičnim oprugama imena Direct Control postavlja vozilo 15 mm niže u odnosu na limuzinu, Dynamic Body Control ima mogućnost prilagođavanja podlozi putem tri moda rada, a Air Body Control zračni ovjes namijenjen je svima koji žele izvući optimum komfora iz automobila, a na raspolaganju su pet osnovnih postavki.
Kad je pak u pitanju oprema dovoljno je reći kako je sve dostupno, a jedini limit je onaj u novčaniku kupca, baš kao i pri izboru samog automobila.