BMW je nedavno predstavio koncept Neue Klasse iza kojeg se krije električni nasljednik serije 3.
Dogodilo se to na sajmu IAA Mobility, istom na kojem je i utanačena suradnja tvrtki Rimac Technology i EVE Energy. Otprije je poznato kako su BMW i EVE Energy sklopili ugovor prema kojem će upravo Neue Klasse biti snabdjeven baterijama ovog kineskog proizvođača.
Brojni strani mediji su zbrojili 2 i 2 i zaključili kako bi BMW-ov novitet trebala pokretati Rimčeva tehnologija baterija. To je tek djelomično točno, a ono što ćemo vrlo vjerojatno vidjeti je dolazak kineske tehnologije u Europu.
Tako prema službenom priopćenju iz Rimca se kao vrhunac suradnje ovih kompanija vidi 2027. godina i start proizvodnje baterijskih ćelija u Europi. Pritom će se „EVE usredotočiti na proizvodnju ćelija, dok će se Rimac Technology usredotočiti na razvoj i proizvodnju velikih količina baterijskog modula i platforme za smještaj ćelija“, pojašnjavaju iz Rimca.
U nas ne toliko poznat EVE Energy je u svijetu prepoznat kao jedan od najvažnijih proizvođača litij-ionskih baterija te vodeća tvrtka za 46XX format cilindričnih ćelija koji nosi brojne prednosti u odnosu na druge vrste baterija.
Broj "46" se odnosi na promjer cilindričnih ćelija u milimetrima, a "XX" označava neodređenu visinu. Jedna od ključnih prednosti 46xx cilindričnih ćelija leži u njihovoj usklađenosti s evoluirajućim propisima koji se odnose na širenje topline jer je cilindrični format pogodan za optimalno upravljanje toplinom, što je ključno za sigurnost i pouzdanost električnih vozila, naglašavaju u Rimac Technologyju.
"EVE Energy jedan je od najvećih proizvođača primarnih litijevih baterija u svijetu i ovom partnerstvu donosi mnogo iskustva u tehnologiji baterijskih ćelija. Njegova predanost unapređenju rješenja za litijske baterije savršeno je usklađena s našom vizijom transformacije sektora električnih vozila i pohrane energije. Oduševljeni smo što možemo najaviti ovu suradnju koja osigurava dugoročnog pouzdanog partnera za našu platformu 46XX", izjavio je Mate Rimac.
Realno, ovime bi BMW mogao zaobići neka pravila i udovoljiti regulativi vezanoj za porezne olakšice, kojoj prije nije mogao zbog korištenja baterija iz Kine. Ulaskom Rimca u lanac opskrbe BMW bi mogao itekako profitirati.
Podsjetimo, Rimac je ranije surađivao i s Koenigseggom i Aston Martinom na tehnologijama električnog pogona.