Nissan Juke 1.5 dCI Acenta Sport Pack: Razumna provokacija

NAJMANJI Nissanov crossover u izdanju pokretanom dizelskim motorom zadržava imidž originalno dizajniranog automobila, ali sada uz razumniju cijenu i osjetno štedljiviju motorizaciju postaje kudikamo smisleniji proizvod, a time i tržišno vrlo zanimljiv.

Vrijeme je pokazalo kako recept primijenjen na Qashqaiju ima smisla i u gradskom segmentu. Nissanov crossoverski izraz naglašeno nekonvencionalnog dizajna nalazi prolaz do kupaca, pa čak i kad to zvuči nemoguće. Iako se činilo kako će Qashqai i još više Juke potvrditi Kishonovu tezu kako nema ništa više frustrirajućeg nego kada pronađete lijek, a da pritom nemate prikladne bolesti koju bi njime liječili, uslijedilo je iznenađenje.

Šalu na stranu, originalni Nissanov pristup pokazao se kao pun pogodak, a Juke kao pravo osvježenje na tržištu. Pridodamo li svemu sada vrlo učinkovit dizelski motor automobil dobiva i na upotrebljivosti kao svakodnevno vozilo za širi krug kupaca.

Na provokativan Jukeov izgled ne treba trošiti puno riječi. Dovoljno je konstatirati kako za puni efekt ne treba bježati od življih boja eksterijera, pa čak ni od (pre)velike obuće. Realno, Juke karakteriziraju vrlo kompaktne mjere, za gradske uvjete strateški odmjereni odbojnici i bočna zaštita, te tek prosječna preglednost.

Originalni stil nastavlja se i u kabini, koja estetski podilazi mlađoj tehno populaciji. Brojni pokazivači te kombinacija zaobljenih površina s detaljima u visokosjajnom finišu djeluje dopadljivo. Bitnim ćemo ocijeniti i dojam solidnosti kvalitete izrade, kao i sasvim zadovoljavajuću ponudu prostora. Osim dobro odmjerene vozačke ergonomije, u kabini se nalazi dovoljno komfora i prostora i za ostale putnike.

Nažalost ne i za prtljagu jer tovarni prostor osnovnim kapacitetom od svega 251 l traži kompromise. Priču o interijeru zaključuje dopadljiva ploča s instrumentima, te NDCS sustav (Nissan Dynamic Control System) čija logika reducira broj potrebnih upravljačkih tipki.

Nažalost, (pre)skupa izvedba s benzinskim turbakom je ujedno jedina opremljena pogonom na sve kotače. Stoga vanasfaltne izlete valja ograničiti na makadam i kraće rute lakšim terenom, a visoku podnicu i terenski pedigre koristiti u urbanoj džungli s preprekama u vidu ležećih policajaca, rubnjaka i sve brojnijih rupa. Ono što svakako veseli je da Juke usprkos izraženoj visini zadržava uzornu dinamiku na asfaltu, u vožnji zavojima i generalno pri naglijim promjenama smjera.

Izbor dizelskog motora ovdje se čini optimalnim. U okruženju dinamičkih mogućnosti Jukeove mehanike 110 KS snažan 1,5 dCi je odličan izbor, kako u pogledu dostupnih ubrzanja i održavanja višeg brzinskog prosjeka, tako i kada govorimo o potrošnji goriva. S prosječnih 7,6 l/100 km nije rekorder, ali je sasvim pristojan suputnik na duge staze.

Nissan Juke opremljen dizelskim motorom starta cijenom od 138.000 kn, no odlučite li se za nešto više opreme i metalik boju iznos se penje na maksimalno 170 i više tisuća. Testni primjerak s iznosom od 155.000 kn ne izbija previše iz okvira današnje ponude - osjetno je jeftiniji od primjerice jednako motoriziranog kućnog Qashqaija, ali i cijenom vrlo blizak klasičnom kompaktu poput Renault Meganea.

Nissan Juke

Važnija serijska oprema (Acenta Sport Pack):

Dodatna oprema                            *Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

Cijena

 *Cijene su informativne

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.