Nissan: Novi benzinski motor za Micru

NISSAN predstavlja novi benzinski motor konstruiran po načelima popularnog downsizinga. Moćni i tehnološki napredan tri-cilindarski motor prvu ugradnju imat će na novoj Micri.

Da se radi o hvale vrijednom proizvodu najbolje govori podatak kako novi 1,2-litreni motor oznake HR12DDR ima najmanju potrošnju goriva na svijetu u svojoj klasi, ali uz snagu jednaku snazi 1,5-litrenih motora i emisiju CO2 od 95 g/km (prema NEDC-u).

Na europskom će se tržištu motor od prve polovice iduće godine ugrađivati u novu Micru. Temelji se na motoru HR12DE, 1,2-litrenom trocilindarskom motoru koji također pogoni novu Micru. Visoke performanse i mala potrošnja goriva ostvarene su primjenom Millerova ciklusa, izravnog ubrizgavanja goriva i mehaničkog kompresora visoke učinkovitosti, a sve u kombinaciji sa sustavom isključivanja motora u mirovanju (Idling Stop System).

Više o tehnologiji:

Primjenom Millerova ciklusa, kod kojeg je ekspanzijski (radni) takt  povećan kompresijskim taktom uslijed zakašnjelog zatvaranja usisnog ventila, toplinska energija goriva mnogo se učinkovitije pretvara u kinetičku energiju nego kod klasičnih četverotaktnih motora, a smanjen je i gubitak pri usisu zbog podtlaka u usisnoj grani.

Usto se visokokomprimirana i visokozagrijana mješavina zraka i goriva hladi latentnom toplinom isparavanja goriva izravno ubrizganog u cilindar, a temperatura komore za izgaranje smanjena je primjenom kanala za hlađenje klipa i ventila punjenih natrijem radi nadzora detonacija. Tim je tehnologijama ostvaren kompresijski omjer od 13:1 čime je povećana učinkovitost izgaranja.
Mehanički kompresor opremljen je automatskom spojkom za uključivanje i isključivanje, što znači da se velika iskoristivost goriva i visoke performanse motora postižu automatskim isključivanjem komprimiranja pri malim brzinama, primjerice pri gradskoj vožnji.

Povrh toga, primjena površinske obrade klipnih prstena slojem ugljika strukture slične dijamantu i bez vodika i uljna pumpa promjenjive dobave pridonose smanjenju trenja do 30% u odnosu na klasične 4-cilindarske motore sličnih performansa.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.