Foto: CarNewsChina
U POSLJEDNJIH desetak godina kineska autoindustrija bilježi stravičan rast, toliko brz da za novi dizajn gotovo redovito "nema vremena".
Priča koja je u javnost dospjela kada su Kinezi doslovno iskopirali BMW X5, Smart i još poneki primjerak europske autoindustrije dobila je svoj nastavak na netom održanom pekinškom salonu.
Prvi i možda najzvučniji je Bugatti Veyron, koji u "kineskoj verziji" nosi ime Qiantu K50. Da budemo iskreni, proizvodna izvedba je blago dotjerana, pa je sličnost nešto manja, no i dalje je jasno kako je svojevremeno najbrži serijski automobil dobio kinesku kopiju.
Da stvar bude zanimljivija, radi se o prvom rasnom sportašu iz Kine, i to još k tome sa električnim pogonom. Maksimalna snaga je oko 400 KS, a najavljena je cijena od oko 108.000 USD.
Kinezima je prilično zanimljiv Audi, a njegove kopije mogu se naći posvuda, bilo da govorimo o limuzinama ili SUV modelima.
Jedan od primjera je Hongqi B-Concept koji prednjom maskom jasno dočarava Audijev singleframe, a sličnost sa A6 ima potvrdu i u mehanici. Kao dio FAW-Volkswagen grupe ovaj će novitet i u praksi djeliti platformu sa Audijem A6.
Posebno omiljen brand u kini je Jaguar. Nakon kopije limuzinskog XJ na red je došao terenski model, a svoju izvedbu ponudio je Borgward. Ime mu je BX7, a radi se o modelu snažno inspiriranom Jaguarom F Pace.
Iz svijeta terenaca dobar primjer je i Chery Tiggo 7 kojem i ime lako otkriva zapadnjački uzor. Naravno, u pitanju je novi Tiguan, a kineski blizanac će se nuditi u kombinaciji sa turbo benzincima.
U usporedbi sa prijašnjim kopijama može se uočiti daljnji napredak kineskih brandova. Nakon što su mehaniku više manje usvojili, a u nekim područjima i sustigli konkurenciju, vanjski dizajn odrađuju sasvim korektno.
Zadnja stepenica gdje još uvijek značajno zaostaju je interijer kojem se očito i ne daje prevelika važnost. No, nastave li ovim tempom kroz nekoliko godina kineski brandovi postat će itekako konkurentni. Najnovija kopija Tesle sasvim sigurno je dobra naznaka budućih vremena.
Nadamo se samo da će do tada razviti svoj dizajn, ali i zadržati cijenu u razumnim okvirima.
A za kraj ćemo navesti i nekoliko primjera iz ne tako daleke prošlosti.
Suzhou Eagle (Ferrari sprijeda, Porsche straga)
Landwind X7 (Range Rover Evoque)
Lifan 320 (Mini Cooper, prije Daihatsu Sirion)
Changfeng Liebao CT5 (Toyota Hilux)
CH Auto Lithia (Audi R8)
Geely Merrie 300 (Mercedes C klase)