OVAJ model nije bio u standardnoj ponudi Mercedesa.
Što, s obzirom na rezultat, nije ni loše. Uostalom, ni koju godinu kasnije lansiran rival iz BMW-a nije se najbolje snašao. Tako gledano, serija 3 compact bila je osuđena na skori kraj, s generacijom E46 2004. godine, a odbrojeni dani bili su i kompaktnoj C klasi, modelu C SportCoupe te kasnije CLC-u.
Ova priča nas ipak vraća u puno dalju prošlost, u vrijeme kad Mercedes nije išao ispod modela 190, a cestama je gospodario Golf II. U to vrijeme nastao je 190E City, a proizveo ga je Schulz Tuning. Kompaktna izvedba baby-Benza nije se proslavila, čak ni u ovoj kombinaciji koja je sa stražnjim pogonom donosila 160 KS snažan 2.6 litreni šestcilindraš.
190E City ili Compakt, kako vam draže, je uz solidnu motorizaciju nudio praktična peta vrata, a bio je namijenjen dobrostojećim familijama kao drugi auto u kući. Stražnji kraj posudio je dijelove od neprikosnovenog W124, a nudio se u izvedbama s tri i pet vrata. Schulz tu nije stao, pa je bio spreman 190E preraditi u kabriolet, a BMW-ovu seriju 5 (E28) u karavan. Navodno je interes bio malen, pa je proizvodnja ostala na jednoznamenkastom broju.
I da, kako ne bi bilo zabune, Mercedes je također radio na kompaktnom modelu, i to gradskom. 190E Compact Car nastao je puno ranije, 1981. godine, ali je ostao na razini koncepta. Pokretao ga je 2.0 benzinac sa 122 KS i 178 Nm, a postizao je 175 km/h. S 3.515 mm duljine bio je doista kompaktan. Što se tiče kompaktnog Mercedesa, na njega smo morali pričekati do 1990-ih i A klase.