Foto: Ford
POTPUNO nova Ford Fiesta po prvi puta silazi sa asfalta, a donosi značajna napredak u svim područjima.
Kao i u prethodne dvije generacije Fiesta zadržava dizajnerski izraz premijerno predstavljen još 2002. godine, ali od šeste generacije u osjetno atraktivnijem izdanju. Uz Focus najpopularniji model predstavljen je pred mnogobrojnom publikom u europskom centru u Koelnu, a sudeći po prvim reakcijama tek su rijetki razočarani.
Sasvim očekivane novosti u vidu rasta dimenzija, pasivne i aktivne sigurnosti, te još učinkovitijih motora dolazi i ona posebno zanimljiva svima koji prate trendove. Po prvi puta u četiri desetljeća prisutnosti Fiesta se predstavlja i u tzv. formi softroadera. Osim te Active izvedbe koja koncepcijski prati VW CrossPolo i slične šminkere, kupci će moći birati i između Titanium, Vignale i ST-Line izvedbi, svake sa svojim izraženim karakterom. Jezikom brojeva, Fiesta je narasla čak 71 mm u duljinu i 12 mm u širinu.
No ipak, najveće promjene zahvatile su interijer vozila. Moderan dizajn prate kvalitetni materijali, ali i SYNC 3 infotainment sustav sa 8-inčnim zaslonom i obiljem funkcija. Također, u Fordu kažu kako je malena Fiesta trenutno najnapredniji model u segmentu na svjetskoj razini. Nakrcan je sigurnosnom opremom, a prate ju apsolutno svi sustavi iz viših klasa, od nadzora mrtvog kuta do adaptivnog tempomata. Ford je u Fiestu nagurao dvije kamere, tri radara i 12 ultrazvučnih senzora.
Za premium osjećaj pobrinuli su se detalji poput manjih zazora između dijelova karoserija ili pak prikrivanja nepoželjnih detalja (prednje mlaznice vjetrobrana, integrirani senzori i sl.). A za odgovarajući osjećaj u vožnji Ford je ugradio bolju izolaciju, ali i dodatno unaprijedio ovjes. Epilog je najniža razina buke u vožnji u klasi, odnosno 7% manja u odnosu na aktualnu generaciju.
A kad su u pitanju motori u Fordu će i dalje nuditi bogatu paletu predvođenu novim TDCI dizelašem. No posebno zanimljiv je i dalje 1.0 EcoBoost, sada prvi u svijetu trocilindraš sa deaktivacijom cilindara. Dostupan od početka 2018. godine ovaj će motor u roku od 14 milisekundi, odnosno 20 puta brže od treptaja oka, deaktivirati prvi cilindar i tako štedjeti do 6% goriva. Na ovom sustavu radili su Fordovi inženjeri iz Njemačke, Velike Britanije i SAD-a. OK, neka im bude.
1.0 je dostupan u tri izvedbe snage, sa 100, 125 i 140 KS, svi sa ručnim šest-stupanjskim mjenjačem. Novi 1.54 dCI razvija 85, odnosno 120 KS. Mjesto ulaznog modela rezervirano je za 1.1 motor sa pet-stupanjskim ručnim mjenjačem.
O novoj Fiesti će se zasigurno puno govoriti, no pričekajmo Ford da u javnost izađe sa svim informacijama.