PRVE zabrane na snagu dolaze već kroz nekoliko godina.
U potrazi za najrigoroznijom državom većina dobro nagađa. Posljednjih godina Norveška je svjetski predvodnik u implementaciji električnih automobila, prije svega zahvaljujući poticajima i razgranatoj mreži punionica. Stoga ne treba čuditi što je ta zemlja odlučila biti prva u svijetu koja će dokinuti prodaju automobila pogonjenih motorima s unutrašnjim izgaranjem. Dogodit će se to kroz četiri godine, već 2025. godine.
Iduće na popisu su zemlje koje su postavile nešto labaviju odluku. Među zemljama koje su odlučile ukinuti prodaju vozila na fosilna goriva do 2030. godine nalazi se i naš zapadni susjed Slovenija. Europska unija je odlučila rok pomaknuti na 2035. godinu, a sve kako bi do 2050. godine postali ugljično neutralni. Francuska i Španjolska su tu još labavije i rok pomiču za još pet godina, na 2040. godinu. Na samom dnu je Kostarika s rokom postavljenim na 2050. godinu.
Kad je, pak, Hrvatska u pitanju, očekujemo da će se, u najboljem slučaju, povesti odlukama Europske Unije. No to ne znači da će klasično pogonjeni automobili nestati s tržišta. Uzimajući u obzir prosječnu starost voznog parka u Hrvatskoj, a i sam udio rabljenih automobila na tržištu, jasno je da će ovdje još godinama prometovati klasični automobili.