Tjedan dana smo vozili kineski SUV od 29.900 eura. Evo dojmova

Foto, video: Index

Kineski automobili već su neko vrijeme prisutni na našem tržištu i sve ih se više može vidjeti na hrvatskim cestama. Sa skepsom koja je očekivana na tržištu na kojem dominiraju kupcima poznati igrači više-manje uspješno bore se cijenom i vrijednošću za novac. 

Upravo ćemo se ovim potonjim baviti u ovim recima u kojima vam iznosimo dojmove o Forthingu T5 EVO, automobilu kineskog Dongfenga koji smo tjedan dana testirali. Prvi smo put vozili Kineza, pa nas je posebno zanimalo kako će se pokazati ovaj SUV C-segmenta, robusnog izgleda. Zanimljivo, najveći adut mu, za razliku od većine Kineza, nije cijena. Ali spomenuta vrijednost za novac bi već mogla biti. Barem dijelu kupaca.

Mitsubishijev motor kao jedan od glavnih aduta

Mi smo na testu imali osvježenu verziju koja je stigla ljetos i nešto je opremljenija od prijašnje. Posebnost je to što Forthing (bar zasad, a ima nekih najava da će se u Hrvatskoj u budućnosti nuditi i sportska verzija) ima jednu verziju opreme, i to prilično bogatu.

Automobil košta 29.900 eura, dakle, za razliku od nekih drugih kineskih automobila, možda ponajprije MG-a, nitko ga neće kupiti jer ga je privukla cijena. Ozbiljan je to novac za koji se mogu dobiti i provjereni europski SUV konkurenti, no ipak prije oni B-segmenta.

Motorizacija je jedan od najvećih aduta T5 EVO-a. U Autu Hrvatska, koji prodaje Forthing u Hrvatskoj, kažu nam da ljudi koji odabiru ovaj automobil kao ključni razlog najčešće navode to što je pod haubom Mitsubishijev 1.5-litreni četverocilindrični motor najveće snage 177 konja. Ne čudi to jer je riječ o pouzdanom motoru koji kupcima očito ulijeva sigurnost. Inače, iz Auta Hrvatska kažu da su osigurali servisnu mrežu za Forthing, a auto dolazi s pet godina jamstva ili 100.000 kilometara.

Ono što Forthing T5 EVO također nudi i po čemu se izdvaja je to što ćete za nešto manje od 30.000 eura dobiti puno opreme koja kod konkurenta spada u najviše verzije opreme. Pa ipak, nećete dobiti nešto što je kod nekih drugih standard i u osnovnoj opremi. Čime se to, dakle, Forthing T5 EVO može pohvaliti, a što mu nedostaje?

Čime se od opreme T5 EVO može pohvaliti 

 

Kod opreme kojom ovaj SUV raspolaže posebno treba istaknuti automatski mjenjač sa sedam brzina i dvostrukom spojkom iz proizvodnih pogona Magna Steyr. Svakako treba spomenuti i nadzor mrtvog kuta, autohold, elektroničku parkirnu kočnicu, ali i oku ugodne crne felge od 19 inča.

Tu su i gospodska centralna konzola s naslonom, dva displaya pred vozačem od 10.25 inča, otvaranje i paljenje automobila bez vađenja ključa, elektroničko podešavanje vozačevog sjedala, grijano (i masažno) vozačko sjedalo, kao i očekivani tempomat i parking-senzori.

Ne očekujte mekanu plastiku u unutrašnjosti, no izvedena je tako da izgleda dobro, što nije za baciti. Na sjedalima je ekokoža.

Prtljažnik ima 480 litara, što je korektno, ali konkurenti često premašuju ovu brojku. No zato imate uvijek dobrodošlu rezervnu gumu. Tu je i električno zatvaranje prtljažnika, što je jedna od onih stvari koje se izdvajaju u ovom automobilu. 

U tu kategoriju ulaze i 360° kamera te panoramski krov (sa šiberom). 

Robustan i atraktivan izgled 

Auto je robustan i izvana izgleda atraktivno, u što smo se mogli uvjeriti i tako što su ljudi često zastajali na ulici i nimalo ga suptilno proučavali. Ima i taj sportski izgled.

Da, podsjeća na Porsche Cayenne i Lamborghini Urus, ali to su lijepi i luksuzni auti i nekima će ta sličnost biti dobra vijest. Druge će vjerojatno živcirati. No u svakom slučaju, ne radi se o čistoj kopiji. Inače, spomenimo da dizajn T5 EVO-a potpisuje Nijemac Hans Henning Knoepfle, jedan od onih iz europske automobilske industrije koji su prešli kineskim proizvođačima. 

Što Forthing T5 EVO nema

Što Forthing T5 EVO nema? Nema držanje u traci, start-stop sustav (OK, za tim ne plačemo), nema ni automatic cruise control, automatsko kočenje u nuždi...

Infotainment je, najblaže rečeno, vrlo bazičan, iPhone se da povezati (nije to puna CarPlay funkcionalnost), a za Androide je potrebna aplikacija i nije najjednostavnije upariti Android mobitel, no (nekakva) opcija postoji. Radio nema RDS, što je pomalo nevjerojatno, ali jednostavno je tako. Vozački ekran ima samo jedan layout, no nije loš. 

Vožnja i potrošnja

Položaj sjedenja je pravi SUV-ovski i tu nema greške. Kabina je jako prostrana i komforna. 

Volan daje dobru povratnu informaciju. Jasno, lakši je u gradu, a zategnutiji na autocesti. Tu su i tri driving modea - normalni, sport i eco. U sportu je agilan, a to ćete, naravno, osjetiti i na potrošnji. Treba reći i da ćete, kad tek prebacite na sport mode, osjetiti početni lag kod stiskanja gasa.

No ovo ionako nije auto koji biste kupili zbog jurcanja ili sportske vožnje u zavojima.

Ono što možemo i trebamo spomenuti jest da je u vožnji ugodan, da vožnja po zagrebačkim rupama i raznim oblicima ležećih nije traumatična. Vozili smo ga i do Budimpešte i možemo konstatirati da je udoban za dulje vožnje, a na autocesti nije preglasan, no nemojte očekivati tišinu.

Kakva je potrošnja? 

U gradu, pokazao je naš test, troši od 8 do 9 l/100 km, pri brzini od 130 km/h na autocesti nešto više od 9 l/100 km, a pri brzini između 110 i 120 km/h troši oko 8 l na 100 kilometara. 

Nemojmo se lagati, ima nesavršenosti. Pitanje je samo što je vama bitno

Kada govorimo o ukupnom dojmu, moramo konstatirati da ima sitnica koje jednostavno nisu usavršene. Primjerice, zimi ćete, kako smo i sami iskusili, vjerojatno morati dosta prčkati po (automatskoj) klimi jer će početi grijati tek kad je postavite na 28 stupnjeva. Ako uđete u detaljnije postavke klime i sjedala u meniju i to činite u vožnji, računajte na to da ćete više puta morati otvarati meni jer se prebrzo zatvara. Tipke na volanu nisu riješene sjajno.

Trebate li svejedno razmotriti T5 EVO? Ovo je, koliko smo u tjedan dana korištenja mogli prosuditi, kvalitetan automobil, za čijim se upravljačem osjećate dobro. Ne samo da zaboravite da vozite Kineza nego se ponekad osjećate kao da ste u autu više klase.

Dakle, odgovor je - da, uz određene uvjete. Ti uvjeti su da možete živjeti s nekim nesavršenostima i skromnijim infotainmentom, da vam nije neophodno nešto od sigurnosne opreme koju Forthing T5 EVO nema i da vas ne odbijaju potrošnja, nedokazana pouzdanost ili pad vrijednosti nakon pet godina.

Ako vam je bitnije ono što Forthing ima i nudi u odnosu na konkurentne SUV-ove (i razine opreme) koje možete dobiti ispod 30 tisuća eura, bez često iritantnih sigurnosnih značajki poput bipanja kod prekoračenja brzine (uz često krivo interpretiranje znakova), onda zaista nije loša ideja pri kupovini razmotriti i Forthing T5 EVO, automobil koji nudi zaista puno komfora, osjećaj pravog SUV-a, pa i nekoliko odlika koje ne biste nužno očekivali u autu ispod 30.000 eura. Pa ipak, zbog nedostataka koje smo spominjali, bilo bi ga još lakše preporučiti da je koju tisuću eura jeftiniji.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.