Foto: Aston Martin
ASTON Martin je i službeno potvrdio kako uskoro počinje s prodajom V8 izvedbe modela DB11, i to po osjetno nižoj cijeni od aktualne izvedbe sa V12 motorom.
5.2 V12 twin-turbo motor je bio svojevrsno prijelazno rješenje u procesu prihvaćanja AMG-ove game. Konstruirao ga je AMG, a izrađivao Aston Martin u pogonima u njemačkom Kölnu. I dalje će se nuditi opcijski, no glavni igrač postaje stari znanac, 4.0 V8 twinturbo.
Razvija 510 KS i 695 Nm, a najmlađem Astonu osigurava sprint do 100 km/h u okruglih 4.0 sekundi, te maksimalac od točno 301 km/h. Motor je u prilagodbi Astonovim kriterijima dobio novi usis i ispuh, a ugrađen je novi ECU te prerađen sustav podmazivanja i hlađenja motora.
Nema sumnje, radi se o respektabilnim vrijednostima, tek neznatno lošijima od V12 izvedbe. Tajna je u 115 kg manjoj masi automobila (1.760 kg), kao posljedici ugradnje manjeg motora. Gubitak četiri cilindra znači tek stotinku sekunde minusa u ubrzanju i nešto primjetnijih 20 km/h u maksimalnoj brzini.
Vizualno, automobil se distancira novim poklopcem s dva otvora, te novim aluminijskim naplatcima. Isti motor svoj životni vijek odrađuje u modelima AMG GT i Mercedesu C 63 AMG. Stoga, o gubitku karizme najbolje će presuditi Astonovi obožavatelji kojima sve nakon kućnog 6.0 V12 atmosferca djeluje kao svojevsrna konfekcija. I zvuči.
Za utjehu recimo kako je V8 izvedba osjetno jeftiniji od V12 izvedbe, gotovo 25.000 eura. U Njemačkoj je start na 184.000 eura, a prve isporuke se očekuju u zadnjem kvartalu tekuće godine.