Prodaja novih automobila u Europskoj uniji oporavila se krajem prošle godine, a u Hrvatskoj je zamjetno usporila, pokazali su danas podaci Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).
U prosincu je u EU registrirano 910.505 novih vozila, za 5,1 posto više nego u istom mjesecu 2023. godine.
U studenom prodaja se bila smanjila za 1,9 posto.
U skupini četiri najveća tržišta najveći rast bilježila je Španjolska, za čak 28,8 posto. S velikim odmakom slijedi Francuska s rastom prodaje za mršavih 1,5 posto.
Njemačka i Italija bilježile su pak pad, za 7,1 odnosno za 4,9 posto.
U Hrvatskoj je u prosincu, prema ACEA-inim podacima, registrirano 3.745 novih automobila, za 8,5 posto više nego u istom mjesecu 2023. godine. U studenom bila je porasla za 18,3 posto.
Benzinci najpopularniji
Benzinci su na kraju godine potvrdili poziciju najpopularnijih vozila s tržišnim udjelom od 33,3 posto. Prodaja im se ipak blago smanjila u prosincu, za 1,8 posto u odnosu na kraj 2023.
Hibridni električni automobili potvrdili su drugo mjesto s tržišnim udjelom od 30,9 posto, unatoč 4,9-postotnom padu prodaje.
Hibridna električna vozila obuhvaćaju, prema definiciji ACEA-e, "potpune i parcijalne hibride" koji, ovisno o snazi baterije, mogu u prosjeku voziti do 62 posto vremena samo na električni pogon.
Tržišni udio električnih automobila na baterije iznosio je na kraju godine 15,9 posto, uz 10,2-postotni pad prodaje u prosincu u odnosu na isti mjesec prethodne 2023. pod utjecajem znatno slabije potražnje u Njemačkoj i Francuskoj.
Prodaja plug-in hibrida porasla je pak u prosincu za 4,9 posto, uz stabilan udio u tržištu od 8,3 posto.
Tržište dizelskih automobila smanjilo se za čak 15 posto, uz osjetno manji udio u ukupnom automobilskom tržištu nego u prethodnom mjesecu, od 9,8 posto.
Mršav rast u 2024.
U cijeloj 2024. godini registracije novih automobila u EU blago su porasle, za 0,8 posto, na približno 10,6 milijuna vozila.
U skupini 'velikih' rast je, prema izračunima ACEA-e, bilježilo samo španjolsko tržište, za 7,1 posto.
U Francuskoj prodaja je pala za 3,2 posto, u Njemačkoj za jedan, a u Italiji za 0,5 posto.
Snažno je lani na razini EU-a porasla samo prodaja hibridnih električnih vozila, za 21 posto.
Prodaja plug-in hibrida smanjila se za 6,8 posto, a prodaja električnih vozila na baterije za 5,9 posto.
Najveći pad bilježili su dizelaši, za 11,4 posto.
U Hrvatskoj je u 2024. registrirano ukupno 65.020 novih automobila, za 12,7 posto više nego u 2023. Najviše je porasla prodaja plug-in hibrida, za 41,6 posto, a slijede hibridna električna vozila s povećanjem prodaje za 37,8 posto. Benzinci su činili gotovo polovinu prodaje, uz 6,4-postotno povećanje u odnosu na 2023. Blago je porasla i prodaja dizelaša, za 3,2 posto.