Prodaja električnih automobila u prvom polugodištu 2024. godine najsporije je rasla u Europi, navodi se u izvješću tvrtke Rho Motion. U tom periodu globalno je prodano sedam milijuna osobnih i lakih teretnih vozila, što je 20 posto više nego u istom periodu 2023. godine. To uključuje 65 posto električnih vozila i 35 posto plug-in hibrida.
Uvjerljivi lider je Kina u kojoj je prodano više od polovice cijelog broja, njih 4.1 milijun. U toj državi zabilježen je i najveći skok. Prodano ih je 30 posto više nego u prvoj polovici 2023. godine. Na rast u Kini utjecao je sve veći broj hibrida u ponudi, rast prodaje električnih vozila s produljenim dometom i snažan rast marke BYD. Od 0.34 milijuna osobnih automobila koje je BYD prodao u lipnju 2024. godine, 195.032 su bili hibridi, a 145.179 električni, piše Forbes.
U Italiji i Njemačkoj pad prodaje
Slijede države Europske unije, EFTA-e i Ujedinjeno Kraljevstvo. Tu ih je prodano 1.5 milijuna, no gotovo da i nema rasta – on iznosi samo jedan posto. Broj prodanih po državama varira. U Njemačkoj je pao za devet posto, a u Italiji za 11 posto. U Francuskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu je rastao osam, odnosno 13 posto.
U SAD-u i Kanadi ih je prodano 800 tisuća. Ipak, rast iznosi 10 posto. Prvi kvartal nije bio baš uspješan, no drugi jest. U ostatku svijeta interes za električnim vozilima raste, no i dalje ih je jako malo – 600 tisuća komada.
Nakon ovih podataka analitičari Rho Motiona umanjili su svoje prognoze za cijelu 2024. godinu za pet posto. Vjeruju da će u njoj biti prodano 16.6 milijuna komada.
Za Hrvatsku nisu objavili podatke, no prema Promociji Plus, u 2024. godini registrirano je ukupno 848 električnih automobila. U svibnju i lipnju zabilježen je popriličan skok, za što su zaslužni poticaji koji su dodijeljeni prvi put nakon 2022. godine.