NJEMAČKI start-up se udružio sa švedskom kompanijom s ciljem što skorijeg pokretanja proizvodnje prvog solarnog automobila.
Njemački Sono i švedski NEVS udružili su snage kako bi što prije pokrenuli proizvodnju električnog SION EV u bivšoj Saabovoj tvornici u Trollhattanu u Švedskoj. Iako solari nisu novost u autoindustriji, ovo je ipak prvi automobil konvencionalnog oblika sa solarnim ćelijama integriranim u karoseriju. Praktično to znači da on može puniti baterije sunčevom energijom. Naravno, kad se smrači ili jednostavno postoji potreba za energijom, Sion će moći poput kakvog parazita "posuditi" energiju od drugog električnog vozila ili će se jednostavno spojiti na izvor električne energije. A pritom ne bira i sve mu paše, od klasične šuko utičnice do brzih istosmjernih punjača snage do 50 kW.
Sion s pet vrata u proizvodnju ide nakon iscrpnih testova koji su pokazali da uz pomoć 330 solarnih ćelija može prijeći oko 34 km, dok je ukupni doseg s jednim punjenjem baterija od 35 kWh oko 250 km. Pogonski elektromotor daje do 120 kW snage, a vozi do 140 km/h uz sprint do 100 km/h za 9 sekundi. Njemačka kompanija misli da je to dovoljno konkurentno da se upusti u serijsku proizvodnju. Plan je jasan, godišnja naklada iznosit će čak 43.000 primjeraka, a u osam godina proizvest će 260.000 primjeraka, javlja Autonews Europe.
A ako sumnjate u njemački optimizam, evo i jedne dodatne informacije. Automobil starta s cijenom od 25.500 eura, a do sada se za njega predbilježilo oko deset tisuća potencijalnih kupaca.