Rolls-Royce Spectre je jedini električni auto koji ne želi da prolijete piće u vožnji

Foto: Rolls Royce

KOD Rolls-Roycea implementacija električnog pogona je donijela brojne izazove, a jedan od najvećih je bilo linearno bestrzajno kočenje. 

U Rolls-Royceu ništa ne prepuštaju slučaju, pa ne čudi što su za Spectre, svoj prvi električni model, predvidjeli izuzetno kompleksan testni program. Program je obuhvatio 2.5 milijuna testnih kilometara, a 50.000 sati vožnje napravljeno je kako bi se ispitao svaki detalj automobila. U konačnici je motor provjeren u rasponu od -40 do 50 stupnjeva Celzijusa. 

Same performanse po pitanju ubrzanja i maksimalne brzine kod Rolls-Roycea nisu nikad bile upitne. U tom području električni pogon je vjerojatno i bolja opcija od benzinske. A kad kažemo kako su u podnicu ugrađene baterije kapaciteta 102 kWh, jasno je kako ni doseg nije problem. 

Miran i kad ubrzava i kad staje

Stoga je jedino područje koje je doista mučilo Rolls-Royce druga strana medalje - kočenje. I pritom ne govorimo o zaustavnom putu, nego o nečem što vlasnike običnih električnih automobila ne brine. To je sustav regenerativnog kočenja koji je na električnim modelima neophodan, ali u praksi često donosi trzaje i vrlo ga je teško regulirati pri usporavanju. 

A to je za iskustvo vožnje u jednom Rolls-Royceu itekako bitno. Dovoljno je reći kako službeni šoferi polaze školovanje vožnje, a u tom pogledu moraju naučiti i što je to "champagne stop". Točnije, moraju naučiti taj manevar u kojem će sigurno zaustaviti auto a da pritom nitko od putnika iz čaše ne prolije ni kap dragocjenog božanskog napitka. 

Prema dr. Mihiaru Ayoubiju, Rolls-Royceovom direktoru inženjeringa, "naši vozači su naučeni kočiti na način da naš pokrovitelj ne bi potrošio ni kap šampanjca iz svoje čaše". Vozači uče kako postupno primijeniti snagu zaustavljanja, a zatim polako otpuštati kočnicu kako se automobil približava mirovanju.

I kod benzinaca takvu linearnu silu kočenja nije teško postići. Na električnim vozilima vrijede neka druga pravila, a Spectre je očito izuzetak. "Naši kupci imaju više Rolls-Roycea u svojoj garaži i očekuju isto ponašanje Spectrea kao i ostalih automobila", rekao je Ayoubi, piše The Drive.

Zadovoljstvo od pola milijuna eura

Pritom Spectre ima i B program rada gdje se vozi s jednom pedalom, baš kao na nekim jeftinijim električnim modelima. Ali i tu se nastoji postići uglađenost zaustavljanja, jamči Ayoubi.

I doista, novinar magazina The Drive osvjedočio se kako Spectre neće zaroniti niti u jednoj situaciji, čak i ako silite s gasom i kočenjem. Nimalo čudno, s obzirom na to da je aktivno podvozje dio opreme ove itekako napredne krstarice. 

Poznate su i inicijalne informacije. Spectre će s pogonom od gotovo 600 KS moći ubrzati do 100 km/h za 4.4 sekundi, uz doseg od gotovo 500 km. A takvo zadovoljstvo u Americi će minimalno stajati 420.000 dolara. Realnost je pola milijuna eura, a zaigrate li se s personalizacijom, i puno, puno više.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.