NAKON godišnje konferencije Seata, održane ovog tjedna u Barceloni, stvari su postale jasnije.
Nema sumnje, Seat će sve snage uložiti u Cupru, jednu od najmlađih marki, ali i marku koja odlično prolazi na europskom tržištu otkako se 2018. godine izdvojila. Umjesto najava noviteta za Seat, Wayne Griffiths, šef obje marke, potvrdio je kako Seat ne planira skoro lansirati električne modele. Bar ne do 2026. godine, što potvrđuje da je i po pitanju elektrifikacije Cupra u prvom planu.
Kako javlja britanski Autocar, Griffiths je rekao: "Novi električni automobili na koje smo trenutačno fokusirani namijenjeni su Cupri. Ne možemo elektrificirati obje marke odjednom. Seat je za motore s unutrašnjim sagorijevanjem, Cupra je BEV (baterijsko električno vozilo). Mislim da ideja da se dva brenda nadopunjuju, budući da su na tržištu u isto vrijeme, posebno tijekom ove prijelazne faze, ima puno smisla."
Prevedeno to znači da će Seat još nekoliko godine biti bez električnog modela u svojoj postavi, čime će se naći u nepovoljnijem položaju naspram već dobrano elektrificirane konkurencije. Jedino gdje će struja proći je segment tzv. mikro-mobilnosti, gdje je Seat svoje prisustvo najavio konceptima Mo i Minimo.
Recimo i kako je šef Volkswagena Thomas Schäfer ranije izjavio kako je budućnost španjolske marke sigurna bar do 2028 ili 2029. godine. S druge strane, Cupra već ima električni born, a uskoro dolaze Tavascan i još jedan neimenovani model, najavljen za 2025. godinu kroz koncept UrbanRebel.
Cupra je prošle godine prodala 152.900 primjeraka, što je gotovo dvostruko više u odnosu na godinu prije. Zahvaljujući tome, Seat je prvi put nakon 2019. godine imao i operativnu dobit, i to 179 milijuna eura. Tijekom ove godine španjolski proizvođač je povećao isporuke za čak 27%, odnosno Seata za 12% i Cupre za čak 75%.