Strane zemlje su u strahu od kineskih električnih vozila, rekao je predsjednik BYD-a Wang Chuanfu u kritici europskih i američkih napora da ograniče uvoz automobila proizvedenih u Kini.
Mnogo je političara u drugim zemljama zabrinuto zbog električnih vozila u Kini", rekao je Wang u govoru na industrijskom summitu u jugozapadnom kineskom gradu Chongqingu.
"Ako niste dovoljno jaki, oni vas se neće bojati"
Osnivač najveće kineske automobilske tvrtke, 58-godišnji milijarder, rekao je da reakcija zapadnih zemalja svjedoči o snazi kineske automobilske industrije.
"Ako niste dovoljno jaki, oni vas se neće bojati", rekao je publici.
Očekuje se da će Europska unija u nadolazećim tjednima predstaviti carine usmjerene na kineske električne automobile nakon istrage o subvencijama za električna vozila u Pekingu, što će vjerojatno naštetiti malom, ali rastućem broju uvoza u Europu.
Kina je nagovijestila da će uzvratiti vlastitim carinama od 25 posto jer se trgovinske napetosti nastavljaju pojačavati.
Električna vozila kineskih marki, kao što su SAIC-ov MG i BYD, činila su nešto manje od 9 posto baterijsko-električnih vozila prodanih u Europi prošle godine, prema podacima Dataforcea.
BYD je postao dominantan igrač u industriji električnih vozila
Očekuje se da će taj postotak porasti na oko petinu do 2027. godine, reklo je u ožujku lobističko udruženje Transport & Environment.
BYD je postao dominantan igrač u industriji električnih vozila nakon što je početkom 2022. obustavio proizvodnju automobila isključivo s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Do prošle godine ova automobilska tvrtka sa sjedištem u Shenzhenu proizvela je i prodala 3 milijuna električnih i plug-in hibridnih vozila, svrstavajući se među top 10 globalnih proizvođača automobila po prodaji.
U svom govoru Wang je pozvao industriju da prihvati veću konkurenciju kako bi upravljala tranzicijom na električna vozila.
"Nadređeni i nezaustavljivi trend"
Posljednjih mjeseci BYD je predvodio novi rat cijenama u Kini, snižavajući troškove svojih električnih vozila i plug-in hibrida na cijelom tržištu.
Tvrtka je ciljala tradicionalne proizvođače automobila kao što su Toyota i Volkswagen Group, sa sloganom: "Elektricitet je jeftiniji od nafte."
Wang je dodao da su električna i plug-in hibridna vozila na putu da nadmaše konvencionalne motore. "To je nadređeni i nezaustavljivi trend", rekao je.