IZVRŠNI DIREKTOR Red Bulla za napredne tehnologije Christian Horner otkrio je uzbudljive nove informacije u vezi s hiperautomobilom RB17 koji je najavljen 2022., uključujući da će posebno izdanje automobila za stazu debitirati već ove godine - a ne sljedeće - te koje će tehnologije inspirirane Formulom 1 karakterizirati njegove performanse.
Prije ovoga smo znali da će ga konstruirati Adrian Newey (na naslovnoj slici s Christianom Hornerom), da će ih biti napravljeno 50, svaki s V8 hibridnim pogonskim sklopom koji generira više od 1100 konjskih snaga te da će proizvodnja započeti 2025. Ali od najave u srpnju 2022. iz Red Bulla nisu stigle apsolutno nikakve nove službene vijesti. Zapravo, jedino je u listopadu prošle godine Max Verstappen nagovijestio da bi se RB17 mogao utrkivati u Le Mansu.
Inovacije iz svijeta Formule 1
Ali sada nam je intervju Sky Sportsa s Christianom Hornerom dao malo više uvida, a direktor je otkrio da će Red Bullov "prvi sportski automobil biti predstavljen 2024. godine".
Osim novog datuma dolaska, također sada saznajemo da će hiperautomobil koji je Horner opisao kao "Adrian Newey unleashed" koristiti višestruke uzbudljive tehnologije. Poput suvremenih bolida Formule 1, aerodinamički fokus modela RB17 bit će na iskorištavanju fenomena "ground effect", ali će također nuditi fleksibilne bočne pragove i difuzor, što su bile genijalne inovacije u svijetu F1 koje su brzo zabranjene jer su jednostavno bile predobre.
Iako se moglo pretpostaviti da bi novoosnovani Red Bull Powertrains odjel mogao isporučivati motore za RB17, ta će se tvrtka isključivo fokusirati na F1 motore. Dakle, odakle bi mogao doći V8? Glasine o partnerstvu Porschea i Red Bulla i dalje kolaju, unatoč očitom gubitku interesa Nijemaca za F1. Ali kako Porsche radi na tehnologiji motora koja izgleda bolje prilagođeno stazi nego cestovnom automobilu, proizvođač motora za RB17 ostaje pod znakom upitnika.
Više od 1200 konjskih snaga
RB17 će navodno pokretati V8 s dvostrukim turbopunjačem koji razvija 1100 KS, dok će sustav za obnovu energije hraniti električni motor s dodatnih 150 KS, koji će se koristiti za minimiziranje turbo kašnjenja i popunjavanje praznina u okretnom momentu. Osim dijelova kao što su pogonski sklop, mjenjači i stakla, cijeli hiperautomobil će proizvoditi Red Bull Advanced Technologies, koji će imati za cilj izgraditi 15 jedinica godišnje.
Aston Martin Valkyrie također je izvorno potpisao genijalni aerodinamičar Red Bull Racinga, ali Adrian Newey je bio prisiljen napraviti nekoliko kompromisa jer je ovo potpuno cestovni automobil. Bez tih ograničenja RB17 će biti još ekstremniji. Usprkos tome, Horner i Red Bull navodno razmatraju mogućnost cestovno legalne verzije i nadamo se da će pokušati.