CIJENE zamjena baterija se nerijetko penju i na razinu od deset i više tisuća eura.
Električni automobili imaju brojne prednosti nad klasično pogonjenim vozilima, ali imaju i svoje mane. Jedna koju vole napomenuti svi oktanski zaljubljenici je cijena baterije, odnosno što kada dođe dan zamjene baterije. I doista, s obzirom na to da se radi o velikim iznosima, ovo je stavka koju svakako valja imati na umu, posebno ako kupujete rabljeni primjerak koji iza sebe ima odrađenu pozamašnu kilometražu.
Novu studiju na tu temu proveo je Recurrent. Oni detaljno opisuju koliko točno stoji zamjena baterija na nekim od najpopularnijih električnih vozila na američkom tržištu. Brojni spomenuti modeli nude se i u Europi, pa studija ima težinu i za naše okvire.
Spomenute cijene vrijede za vozila nakon što izađu iz jamstvenog roka, a prema ranijem Bloombergovom izvješću, prosjek je oko 137 USD za svaki kWh kapaciteta baterije.
Studijom je obuhvaćen niz modela među kojima je i starosjedilac BMW i3. Nova baterija stoji oko 16.000 USD, dok se rabljene mogu naći za 2500 USD. Za Chevrolet Bolt GM je još prije više od pet godina istaknuo cijenu kao kod spomenutog BMW-a. Nissan Leaf je već godinama na tržištu, a za prvu generaciju modela potrebno je izdvojiti minimalno 4500 USD, dok ćete bateriju od 62 kWh platiti 9500 USD. Naravno, na sve valja dodati i trošak 'ruka'.
Tesla Model 3 kao jedan od najpopularnijih električnih automobila ima i jednu od većih baterija. Cijena same baterije od 75 kWh je 13.500 USD, čemu valja dodati i trošak zamjene od 2300 USD. Otprilike iste cijene vrijede i za Teslu Model S starijeg godišta.
I na kraju dva zanimljiva modela. Jedan je VW e-Golf koji se nalazi na našim cestama. Studija napominje cijenu od 23.443 USD za 34.8 kWh, što je drastično više od prosjeka iz 2020. godine. Težak udarac mogu očekivati i vlasnici hibridnog Ioniqa. Iako ima minijaturnu bateriju od 1.56 kWh, zamjena stoji nevjerojatnih 1829 USD, što je 1335% više od prosjeka za 2020. godinu.
Europske cijene su slične
Kako je često do službenih podataka nemoguće doći, možemo se poslužiti dostupnim informacijama iz prošle godine, a koje upućuju na vrijednosti spomenute u američkoj studiji. Tako se za Volkswagenove modele iz ID serije procjenjuje trošak na do 15.000 eura, a za starije modele poput e-Golfa i e-Upa može ići do 20.000 eura, izjavio je Volkswagenov glasnogovornik prošle godine jednom njemačkom mediju.
Mercedes je jedan od rijetkih velikih proizvođača koji je transparentan. Baterija za EQA stoji 15.209 eura, za EQB 18.739 eura, za EQE 21.275 eura, za EQS 19.603 eura, a za EQV čak 27.230 eura. Zamjenska baterija za Smart EQ ForTwo i Smart EQ ForFour trebala bi koštati 6540 eura, dok je za Daciju Spring oko 6770 eura. Cijene za Renault Zoe, Kangoo ZE i Twingo Electric su oko 9000 eura po komadu.
Spomenimo još jednom Nissan Leaf. Za manju bateriju Leafa (40 kWh) Nissan naplaćuje 10.306 eura, a veliku (62 kWh) 15.516 eura, što je osjetno više od one američkih izvora.