TIJEKOM 2018. godine jedna je boja automobila držala monopol na tržištu automobila.
Srebrna više nije u modi
Već godinama srebrna boja nije u modi. Apsolutni prvak je bijela boja, a nju bira nevjerojatnih 38% kupaca prema izvještaju američke Axalte. Daleko iza na drugom mjestu je crna boja s udjelom od 18%, a tek na trećem mjestu je srebrna boja koja poput sive drži po 12% udjela.
Spustimo li se na razinu Europe, najpopularnija je i dalje bijela boja s udjelom od 25%, druga je siva s 22% udjela, a treća crna s 21% udjela.
A kakvi su trendovi?
Najveći rast popularnosti imaju crna i siva boja, pa je tako crna boja u Kini zabilježila rast od 5% te ostatku Azije od 3%. Istovremeno, siva je boja u plusu u Africi za 3% i Europi za 2%.
Sve veći interes kupci imaju za plavom bojom. Primjerice, u Europi je plava jedina kromatska boja sa zapaženim udjelom, i to od čak 10%. Zamjetan je i rast udjela brončanih, pa čak i zlatnih automobila. Zelenih je i dalje ispod 1%.
U Indiji i Kini najpopularnija je bijela boja, ali u tim zemljama odlično kotiraju boje koje u ostatku svijeta ne prolaze najbolje. Indijci tako obožavaju srebrne aute (37%), a čak 3% ih bira u žutoj/zlatnoj boji. Plava boja bilježi uzlet u Japanu gdje se doživljava kao ekološka boja i ima udio od 9%. Ameri sve više biraju smeđu i bež nijanse, baš kao i Rusi kod kojih je zabilježen najveći udio smeđe boje od čak 9%.