Testirali smo najskuplji Jogger: Dacia nudi puno, ali i privlači poglede

Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

BLAGIM redizajnom, koji obuhvaća novi dizajnerski identitet marke, Jogger je postao atraktivniji, ali, nažalost, poput svih automobila na tržištu, i nešto skuplji.

Već smo u prvom testu Joggera rezimirali kako za sve koji traže jeftini sedmerosjed nema konkurencije. Tako je načelno i danas, ali bismo se ipak ispravili i umjesto "jeftini" rekli "najjeftiniji". O tome je li jeftin ili ne presudit će svatko za sebe i u odnosu na vlastiti budžet i prioritete.

Nakon što je prošlo prvo uzbuđenje vezano uz start novog proizvoda, možemo hladnije glave zaključiti - Dacia i Renault su napravili odličan posao. A pomodna mat siva boja u kombinaciji crnih naplataka i Extreme razine opreme to će i potvrditi. Čak se i novi dizajnerski izraz s novim amblemom i maskom odlično uklapa. 

Dacia je to za kojom se, vjerovali ili ne, okreću mnogi. Crossoverski nastup i karavanska forma odlično su pomireni, pa će se većina složiti s našom tezom. Ponovit ćemo samo jedan detalj, a to je da je Jogger velik auto, s maksimalno razvučenim međuosovinskim razmakom od čak 2.9 metara.

Unutrašnjost je ostala ista. I nakon blagog redizajna zadržani su klasični analogni instrumenti sa središnjim zaslonom za prikaz podataka putnog računala. Zgodan dodatak je pomični nosač za mobilni telefon koji se oslanja na središnji zaslon, a blizu je i utičnica. Kad smo kod infotainmenta, recimo kako je ostao isti, s brzim povezivanjem, ali vrlo jednostavnog prikaza i samo s osnovnim funkcijama. 

Ponovit ćemo kako bismo rado vidjeli koji pretinac više, kao i da bi kvaliteta izrade na pojedinim spojevima mogla biti bolja. Ipak, ergonomija je sasvim solidna, a preglednost dobra prema naprijed. Ipak, pogled straga će svima koji nisko sjede biti dijelom zaklonjen zbog visoke linije stražnjeg stakla. Postavite li sjedalo više, taj nedostatak nećete uočiti. 

Kad je u pitanju komfor, naše je mišljenje i dalje da je najveći nedostatak što drugi red nema uzdužno pomična sjedala. Time bi se optimizirala ponuda prostora, posebno u konfiguraciji kad se ne koristi treći red sjedala. 

U zadnjoj klupi se sjedi čak i iznad očekivanja, posebno ako niste visine preko 180 cm. Za dotok svježeg zraka brinu se leptir prozori, a na raspolaganju imate 12V konektor i pretinac. Zanimljivo je da su sjedala u drugom i trećem redu postavljena više od onih u prvom, i to za 5.5 odnosno 7 cm. 

Sa svim podignutim sjedalima kapacitet prtljažnika je minimalan, tek 160 litara, što u prijevodu znači da vam stanu neke osnovne osobne stvari, i to odmah uz izloženu dizalicu. Nakon što se treći red preklopi u potpunosti, volumen raste na 565 litara, odnosno čak 696 litara ako izvadite sjedala. Preklopite li i drugi red, na raspolaganju su oko dva kubika volumena uz 657 kg nosivosti.

Ispod poklopca je ostala samo jedna opcija, a to je trocilindarski turbo benzinac sa 109 KS i 200 Nm. Dolazi u kombinaciji s ručnim mjenjačem, a u vožnji je vrlo agilan. Dakako, dok se auto ne optereti, a tada bi mnogi mogli krenuti zazivati sada već kultni 1.5 dCi motor. 

Putna brzina od 140-150 km/h ne predstavlja problem, a i tada ne vozi s preko 3000 o/min. Dobra je stvar i da buka nije izražena, pa je putovanje Joggerom sasvim ugodno. Potrošnja na testu iznosila je konačnih 7.3 l/100 km, što je u skladu s očekivanjima. 

Pohvalit ćemo ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, pa i kočnice, dok ćemo generalno povoljni dojam u vožnji dijelom pripisati i odličnim premium gumama. Mekano podešen ovjes ne voli nagle poteze, ali zato daje punu podršku u komforu, ali i vožnji blažim terenima. Jogger do 100 km/h stiže za 11.2 sekunde, a maksimalna brzina je 180 km/h. 

A sada cijena. Dacia Jogger nakon redizajna kreće cijenom od 18.900 eura. Testna verzija s Extreme razinom opreme, koja uključuje brojne atraktivne detalje poput keyless sustava, alu naplataka i zatamnjenih stakala, ima cijenu od 22.900 eura, a uz još nekoliko doplata, konačna cijena je 23.820.

Neki će reći kako ne žele za Daciju dati gotovo pa nekadašnjih 200.000 kuna. I ne moraju, ali neka znaju kako je konkurencija osjetno skuplja. Tražite li komforno vozilo, a cijena je presudan čimbenik ne razmišljajte, ovo je jedina opcija. 

Cjenik Jogger by Index.hr on Scribd

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.