Testirali smo Audi A4 Black Edition: Elementarna elegancija na njemački način

Foto: M.N.

AUDI A4 Black Edition je optimalno, da ne kažemo konačno rješenje u potrazi za poslovnom limuzinom klasičnog izgleda, izuzetno niske potrošnje i superiorne kvalitete.

Deveto izdanje Audijeve limuzine na tržištu je već doživjelo pet iteracija pod aktualnom oznakom, a osnovni dizajnerski temelj udaren je još 2004. godine. Posljednje po redu, oznake B9, u nas je prisutno od 2016. godine, a i danas predstavlja jednu od najpoželjnijih opcija.

Odličan start

Ponuda za Audi A4 je u posljednjih nekoliko godina konstantno oplemenjivana, no stvari su u osnovi ostale iste. Iz Ingolstadta je u svijet puštena klasično oblikovana limuzina, koja svojom ponudom, performansama, pa i cijenom gađa rivale upravo tamo gdje ih najviše boli. C klasa i vremešna serija 3 morali su posustati, a A4 se prometnuo u svojevrsnog kolovođu segmenta.

I upravo ono što se "četvorci" spočitavalo, sličnost s prethodnikom, postalo je njeno najjače oružje. Klasičan, gotovo bezvremenski dizajn stvorio je brend unutar brenda, poput jednog "voćnog" proizvođača u svijetu pametnih telefona. S novim LED potpisom sprijeda i straga, A4 je dobio prepoznatljivo oštar izgled i u sumrak, dok sportski prizemljena bočna silueta privlači dinamičnijom notom. Dojam je kako su zazori dodatno smanjeni, a kvaliteta izrade još poboljšana. Mesnata podizna kvaka svidi se na prvu, kao i zvuk zatvaranja vrata.

Black Edition izdanje dodatno je začinilo odličan izbor Quantum sive boje te izvana priču učinilo još atraktivnijom. Sportski ovjes koji spušta auto za 20 mm, 19-colni naplatci i sportski odbojnici najzanimljiviji su dio S line paketa opreme izvana, a dio su standardne opreme Black Edition paketa. Da, bez doplate dolazi sve rečeno.

Na dobro se lako naviknuti

Upravo to će pomisliti većina ljudi kad prvi put sjedne za upravljač. Na vrijeme privikavanja ne treba računati jer potraga za idealnom pozicijom traje kraće nego što ćete sa zanimanjem pratiti saborske sjednice. Apsolutno sve je posloženo kako treba, a ergonomija, uz dojam kvalitete izrade, najveća prednost ovog modela nad jeftinijom konfekcijom.

Upravo je nevjerojatno kako malo automobila danas pruža optimalan odnos dimenzija, položaja i prostornosti u vozačkom okruženju. A Audi je tu napravio pravi posao, i to bez obzira na gabarite vozača. Dobro je da se neće žaliti ni suputnici, posebno oni koji se voze sprijeda. Sjedala su (ručno) podesiva u svim smjerovima, a sportska profiliranost nudi odličnu potporu. Istina, nema virtualnog kokpita, ali je zato središnji info zaslon vrlo čitljiv, a i radije biramo S line dodatke u vidu dekoracije od brušenog aluminija i nehrđajućeg čelika.

Ako ćemo pak o opremljenosti, prvo ćemo spomenuti da je sve bitno uključeno. Elektrifikacija i sigurnost su zadovoljeni (aktivni tempomat, pre sense city, hold assist itd), a sa stanovišta komfora tu su trozonska klima, glazbeno i smartphone sučelje te presvlake sjedala u kombinaciji kože i tkanine. S druge strane, nedostatak prednjih senzora za pomoć pri parkiranju i navigacije neki će vidjeti kao ozbiljan minus.

Priču o opremi i dojmu kvalitete završavamo podatkom kako Audi standardno nudi produženo jamstvo u trajanju od 4 godine ili 100.000 km, gdje za prve dvije godine nema ograničenja kilometraže.

Brz, štedljiv i tih

Testni primjerak pokretao je 2.0 TDI u izvedbi sa 150 KS i 320 Nm, koji mnogi smatraju bazom ponude. Može slabije i jače, no realno potrebe za ičim drugim imat će tek nekoliko postotaka potencijalnih kupaca. Bar u Hrvatskoj gdje je potrošnja goriva važna i u premium segmentu.

A tu je ovaj A4 beskompromisan. Zahvaljujući, između ostalog, i sedam-stupanjskom S tronic mjenjaču, ova se kombinacija pokazala izuzetno štedljivom. Tako ćete do Splita voziti na manje od 2.000 o/min brzinom i do 160 km/h, a potrošnja neće prelaziti 5,5 l/100 km. U Audiju kažu da može i ispod 4 litre, ali mi smo konačnim prosjekom od 5,4 l/100 km više nego zadovoljni. Podsjetimo, u prvom testu iz 2016. prosjek je bio oko 6 l/100 km.

Ne treba napominjati da je osjećaj u vožnji odličan. Audi vozi kao po tračnicama, a preko nosa bježi samo ako se ozbiljno pretjera. Kočnice ni tada, a servo zadržava izravan odziv i prema sudu zahtjevnijih korisnika. Jedini pad osjeća se u punom opterećenju, kada motor počinje pokazivati slabosti, ali tek nakon što se izađe iz zakonskih okvira. No 8,7 sekundi za sprint do 100 km/h i 219 km/h maksimalca vrijednosti su koje bi bilo sramotno kuditi.

Pojeftinjenje u dobrom duhu

Nećemo ništa novo reći ako kažemo kako A4 nije jeftin, pa ni kao rabljen. No dobro zvuči podatak da je start sada nešto niže postavljen, na 235.728 kn, i to za 2.0 TDI izvedbu od 122 KS (cjenik). Testni primjerak s automatskim mjenjačem i vrlo bogatim šminkerskim paketom Black Edition kreće od 310.214 kn. Konačna cijena s opcijama je 339.000 kn, a ako se zaigrate, lako je izabrati još na desetke tisuća.

Već smo nakon prvog druženja konstatirali kako cijena nije najjači adut, alii kako nema boljeg u klasi. Ovo drugo stoji i dalje, a vratimo li se na cijenu, recimo da je A4 cijenom pao desetak posto, a to definitivno nije malo. Stoga pitanje nije valja li Audi A4, pa ni koliko, već može li se isto postići po još manjoj cijeni. Teško, da ne kažemo nemoguće.

Dodatna oprema:

Quantum siva boja ● akustična prednja bočna stakla (zatamnjena) ● Audi parking system plus ● elektrokromatsko zrcalo ● el. potpora za kralježnicu ● Audi Sport 19“ naplatci ● putno računalo s 7“ ekranom u boji ●višenamjenski kožni upravljač

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.