Testirali smo hibridni Renault Clio, nudi više od konkurencije

Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

IAKO je pionir elektrifikacije, Renault je u hibridne vode stigao s vremenskim zaostatkom, a upravo Clio će pokazati je li se čekanje isplatilo.

Yaris je prvi stigao u ponudu gradskih automobila s hibridnim pogonom, a novim modelom postao je mjerilo klase. Renault dolazi tek sad, nudi osjetno više snage i stila te se predstavlja kao alternativa 1.5 dCi dizelašu. Kako su to Francuzi sve upakirali, pokušali smo saznati vozeći auto u svim uobičajenim uvjetima, od grada do krstarenja autocestom. 

Renault Clio je bio i ostao jedan od najpopularnijih modela u segmentu i šire, a značajan tržišni udio imala je upravo dizelska izvedba. Sad je, bar kad je u pitanju štedljivost, mora preuzeti hibridna izvedba poznata kao E-Tech.

Ista oznaka kod Meganea označava plug-in hibrid, dok ovdje govorimo o klasičnom hibridu kod kojeg se baterija puni interno, motorom i regenerativnim kočenjem. I ovdje je srce 1.6 atmosferski benzinac s maksimalnih 91 KS, a nadopunjuje ga elektromotor od 36 kW, starter generator od 15 kW i litij-ionska baterija kapaciteta od 1.2 kWh. Ukupno govorimo o sinergijskom učinku od 140 KS i 205 Nm. 

Renaultova posebnost ovdje je MultiMode automatski mjenjač s kandžastom spojkom i načinom djelovanja preuzetim iz Formule 1. Kao i kod plug-in hibrida, ima četiri osnovne brzine za benzinski motor i dvije za elektromotor te raspolaže s 15 programa kojima se prilagođava stilu vožnje. I da, ovdje nema opcije ručnog šaltanja. 

Sve rečeno govori kako je Clio jači od prije spomenutog mjerila klase, a nudi i osjetno veći kapacitet baterije. U praksi to znači kako će na struju voziti u osjetno dužim vremenskim intervalima te uključenje benzinca neće biti toliko osjetljivo na intenzitet pritiska pedale gasa. I doista, hibridni Clio se kreće moćno te ne treba žaliti za dizelašem. 

Usporedimo li ga pak s iskustvima s Toyotinih hibrida, dojam je da nedostaje malo uglađenosti. Mjenjač odlično šalta, ali ipak nedostaje smireniji prijelaz između faza rada, a mogu se primijetiti i neke nelogičnosti kada se benzinac jače zavrti i ostane malo predugo uključen, najčešće kad puni bateriju. Također, grafika prikaza protoka energije ima nešto sporiji odziv. 

Prije spominjanja same potrošnje još jednom ćemo pohvaliti uzorna međuubrzanja i linearnu isporuku snage. I ovdje je prisutan Program B (Breaking) koji pojačava intenzitet kočenja i regeneraciju, a odličan je u vožnji nizbrdicom. Imajte na umu da uz mySense način rada hibrid nudi i Sport način te Eco, čije su karakteristike jasne iz njihovih imena. 

Sprint do 100 km/h traje solidnih, ali nimalo emotivnih 10 sekundi, ali zato prvih 60 km/h Clio nabere u samo tri sekunde. Lagana su i pretjecanja jer su međuubrzanja vrlo uvjerljiva. I tako sve do maksimalca postavljenog na 179 km/h. 

A sad potrošnja. Minimalna je u laganoj vožnji magistralnom cestom i u gradskim uvjetima kad pažljiviji neće potrošiti više od 4 l/100 km. Vožnja autocestom znači i nekih 6-6.5 l/100 km u zakonskim okvirima, pa u konačnici možete računati s prosjekom od oko 5 l/100 km. 

I prije nego što završimo, vrijeme je za stilsku pohvalu. Iako Clio nudi poznat izgled i u najnovijem izdanju, Renault je sada izvukao apsolutni maksimum. Izvana bijela biserna boja s metalik-plavim detaljima izgleda odlično, a bijelo uređenje interijera izgleda još i bolje. Gotovo nautički izgled čini ovaj primjerak najvećim dizajnerskim iznenađenjem u klasi, bar kad su u pitanju personalizacije. 

Renault Clio u testnom izdanju s obiljem opreme, nekoliko (skupih) opcija i puno stila stoji 180.717 kn do registracije, odnosno 166.414 kn bez doplata. Najpovoljniji hibridni Clio dolazi s opremom Limited po cijeni od 141.900 kuna. Sve zainteresirane pozivamo da provjere i aktualne prodajne akcije

Ako mislite da je puno, zavirite u cjenike konkurencije, mogli biste se jako iznenaditi. 

Oprema Edition
• 16“ alu naplatci • crni bočni središnji stupovi i krom ukrasi • zatamnjena stražnja stakla • LED svjetla •  Shark antena • automatska klima • kožni volan • senzor kiše i svjetla • multimedija, 9,3”, navigacija • 7“ digitalni kokpit • automatsko kočenje s prepoznavanjem pješaka • držanje trake • nadzor mrtvog kuta • MultiSense profili • Auto hold • bežično punjenje mobitela • grijanje sjedala

Doplate
• biserno bijela boja (4.500 kn) • 17“ alu naplatci (3.000 kn)• Bose audio (3.000 kn) • paket Zima (3.400 kn) 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.